Eerste daagjes - Reisverslag uit Mohurli, India van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Mohurli, India van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

18 Februari 2010 | India, Mohurli

Hey allemaal!!

Bedankt voor alle smsjes en leuke reacties op de mail, ik heb niet iedereen terug kunnen berichten omdat er geen bereik was of omdat ik daar nog geen tijd voor heb gehad...sjonge jonge ik heb zoveel meegemaakt de afgelopen dagen, heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen. Naja ik begin gewoon in Dusseldorf....dit jaar een heel raar afscheid omdat we een vliegtuig eerder moesten nemen. Binnen een kwartier waren we ingecheckt en binnen een half uur zaten we in het vliegtuig naar London. Helaas was er iets stuk met de motor(wat ik natuurlijk niet aan het thuisfront heb verteld;)) zodat we op het vliegveld nog een dikke twee uur hebben gewacht. Eindelijk in London aangekomen had de vlucht daar ook nog een uur vertraging...maar dat is allemaal bijzaak was helemaal niet erg en met het idee dat ik in plaats van die vieze sneeuw naar het zonnetje vloog hielp zeker mee. Om 05.00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in Delhi. Daar kwam Pintu ons ophalen en bracht ons naar het hotel. Het moment dat we op het vliegveld aankwamen rook het naar wierook en eten..zo anders dan in Nederland in het begin stonk het echt maar nu ruikt het gewoon lekker.
Onze koffers werden op het dak gegooid en daar gingen we hoor. Overal auto's, stof en mensen! Ik wist niet waar ik kijken moest..zo bijzonder ik was in een keer wakker. Nou denk je thuis dat Delhi een grote stad is wat gewoon wel redelijk geciviliseerd is maar niks is minder waar. We kwamen terecht in New Delhi op de main bazaar en daar waren gewoon geen afvalwegen. Overal van die motoren en koeien, paarden, geiten en apen op de weg. Zo bizar je kan je er in Nederland gewoon geen voorstelling van maken.Ik werd er echt zo hyper van..:D

Om 8.00 uur waren we in het hotel en omdat Nouriya en ik echt geen rust in ons hadden zijn we meteen weer op pad gegaan. Stadje bezocht en op een terasje (naja 2 plastik stoeltjes) een kopje Indische thee gedronken, wat niet te drinken was maar je moet alles proberen. Thee, met heel veel melk, noodmuskaat en gember. Daar twee uurtjes gezeten en alleen maar naar mensjes gekeken. Vervolgens naar het hotel en daar genoten van een lekkere douche.

Om 17.00 uur zijn we in de Rikshaw naar het station gebracht. Zo grappig zat ik daar met alle tassen achterop bij zon kereltje op een veels te oude fiets. Komen we op het station aan bleken we 3,5 uur vertraging te hebben..nou heb al een dingetje geleerd hier, NS ik zou nooit meer op jullie mopperen bij deze beloofd;) Omdat ik natuurlijk al een nacht niet geslapen had en niet zoveel had gegeten was ik echt kapot. Had wel ff een dipje daar op het station en iedereen die natuurlijk naar jou zit te kijken. We leken wel een attractie. Mensen gingen echt op 5 meter afstand in een kringetje om ons heen staan en alleen maar lachen en kijken. Naja eindelijk in de trein, het was een beetje te vergelijken als China (dan die viezere versie hoor Auk). We kregen gelukkig een heerlijke maaltijd en toen ik lekker in de lakenzak mijn oogjes dicht kon doen voelde ik me weer helemaal toppie. Heb netjes de klok rond geslapen en na een ontbijtje hebben we gevraagd hoelang het nog zou duren. Bleek dat we nog eens 4 uur vertraging erbij hadden en in plaats van de geplande 12.30 zouden we om 18.30 uur arriveren. Naja niks aan te doen dan maar genieten van het landschap met een guus meeuwisje in de oortjes.

In Chandrapur aangekomen werden we opgehaald door de meest lieve mensen die ik ooit ben tegen gekomen. Schannoo en Suleyman.
In het donker, geen idee waar we terecht zouden komen, reden we over een hobbelig paadje langs vele kraampjes, mensjes en muziek. Na een half uurtje kwamen we aan in het dorpje mohurli. Natuurlijk thuis wel goed het filmpje bekeken maar in het echt is het toch wat anders.

Het is een schattig huisje met twee tweepersoonsbedden. Samen met Nouriya deel ik een bedje. Shannoo ging bij binnekomst meteen een overheerlijke Indische maaltijd maken en nadat we dat op hadden moesten we aan de slag. De planning was om ff netjes de koffers uit te pakken en te ordenen maar in plaats daarvan werd het toch maar eventjes bellen met het thuisfront en dat heerlijke internet checken;). Om 22.00 zijn we de afwas even gaan doen en bedden opgemaakt en de klamboe opgehangen(wat redelijk wat tijd in beslag nam maar dessalniettemin tot ongelofelijke lachbuien heeft gezorgd). Om 0.00 uur waren we klaar en toen nog ff wat gedronken, geen alchohol want dat is wat lastig te krijgen voor vrouwen. En toen kwam het jongens het moment waar ik al de hele tijd naar uitgekeken had:P...waterpompen. Het is echt zoals in het filmpje. Ik pak twee emmertjes en vul die met water. Eerst spoel je jezelf af met water en vervolgens ga je schampooen en zeepen en dan weer omspoelen met het volgende emmertje. Zo grappig en heel cliche maar wat besef je hier goed wat je allemaal thuis hebt!!! Om 02.00 lag ik eindelijk in bedje en ik had nog drie uurtjes voordat ik weer op moest voor de jungle ronde. Het was wel ff moeilijk toen de wekker ging maar het was absoluut de moeite waard. Prachtige natuur en zoveel mooie beesten, planten en meertjes. Helemaal toppie!! In een open jeep een beetje rond gecrossed met 4 man begeleiding dus daar hoeven jullie je ook geen zorgen om te maken. Nu is het hier 13.00 uur en na een lekkere lunch van natuurlijk rijst ben ik op het bed geploft en schrijf ik dit verhaaltje. Ben nu wel heel erg moe en dat komt natuurlijk ook door de warmte ( 45C). Denk dat ik nu ff aan school ga werken en dan een uurtje siesta ga houden:D

Hoop dat bij jullie õok alles goed gaat. Ik ga het verhaaltje niet overlezen voor spellingsfouten want daar ben ik beetje te moe voor..dus bij voorbaat excuses!!!

Dikke kus

Suus

  • 18 Februari 2010 - 07:55

    Maud:

    Hallo meisje,
    Het avontuur is dus nu echt begonnen.Leuk verslag heb het uitgeprint voor opa en oma, kunnen ze er ook een beetje van genieten en niet te veel zorgen maken.Ik zag dat het 37 graden is, hoe ervaar je dat net zoals in China?Ja je krijgt dus de koude douche letterlijk gelukkig niet figuurlijk.doe mar zuinig met de shampoo. nou meid ik moet aan het werk heel veel groetjes vanuit het regenachtige Heteren. Kus Maud

  • 18 Februari 2010 - 07:57

    Aukje:

    Woooooww! vettttt! Ik weet nu alleen niet of jij ook tijgers hebt gezien;)?
    Kusss! En rust even een beetje uit

  • 18 Februari 2010 - 08:19

    Thomas:

    hey Suus! Leuk om te lezen, klinkt als een behoorlijke cultuurshock! Heel veel plezier, geniet ervan!

  • 18 Februari 2010 - 08:44

    Danny:

    Hey Putpomper ;)

    Wat een ongelooflijke ervaring zeg! Ben benieuwd of je al in de lokale kledij loopt :P. Niet vergeten foto's te maken he ;)

    Heel veel plezier daar nog!

    X Danny

  • 18 Februari 2010 - 08:49

    Aukje:

    Haha shit tante Maud was me net voor;)

  • 18 Februari 2010 - 09:01

    Gonnie:

    Suus!
    Klinkt echt weer geweldig (en zo anders haha). Had je nog gesmst maar weet niet of je die nog ontvangen had, was nl een beetje aan de late kant door de carnaval ;) Heeel veel plezier daar en succes met je thesis (ik word alweer gek vd docenten hier, dus wees blij dat je lekker in het buitenland zit). Ben benieuwd naar de foto's. Geniet ervan!
    Kus.

  • 18 Februari 2010 - 09:37

    Floor:

    Hee,
    Wow nu al zoveel meegemaakt en je bent pas net weg! Ga maar lekker slapen want je bent natuurlijk heel erg moe! Nou dat douchen gaat ook niet zo makkelijk haha!
    Nog heel erg veel plezier! en we zullen aan je denken!!
    Kus je kleine nichtje Floor

  • 18 Februari 2010 - 11:22

    Frans:

    Ha 1 van mijn lievelingsnichtjes...
    Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt. Een hele onderneming zeg.
    Geniet er maar van.
    Ik blijf je volgen.
    Groeten, Frans.

  • 19 Februari 2010 - 12:24

    Fritsie:

    Ha Suus, mooi verslag weer. Ja dan is het hier maar behelpen met zo'n heerlijk warme douche haha. Super om te lezen hoe het er daar aan toe gaat. Wij trekken morgen de lange latten er onder en vervolgens een paar daagjes naar Spanje (ook echt afzien dus). En op die jungle ben ik ook niet jaloers. Wij hebben Velp haha. Nichie, veel plezier nog. Ook de groeten van de meiden hier.

  • 19 Februari 2010 - 15:14

    Auk:

    Yeaaah foto's! :D

  • 22 Februari 2010 - 08:22

    Maud:

    Hallo Susan,
    Wederom goud, irene Wurst en Mark Tuitert. Hartstikke spannend ben gisteren tot half 2 opgebleven om de presataties te volgen was echt super cool. Van mam gehoord dat je een klein dipje had. Nou het voordeel is dat het een dipje is en die gaan weer over. Geniet maar want als je thuis bent over een paar weekjes dan verlang je weer naar het sfeertje in de jungle. Olifant was niet jouw ding, zielig kan me voorstellen zo'n groot log beest hoort geen mensen te vervoeren.
    Hier regent het en is saai weer maar wij maken er maar weer een leuke dag van ben vandaag lekker vrij en ga zo sporten. Nou lief meisje tot mails dikke kus van Maud.

  • 22 Februari 2010 - 08:29

    Koen:

    Hoi Suus,

    Leuk om je verslag te lezen, lijkt een hele ervaring! De foto's vertellen ook een hoop! Zie ik het goed dat je geen douche hebt, alleen een waterpomp? Brrr.... moet er niet aan denken.

    Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 22 Februari 2010 - 10:12

    Marloes:

    Dag nichtje,

    Ik zat maar te wachten op een automatisch mailtje van de site maar er kwam niets ;-) ik wist niet dat ik mezelf moest aanmelden maar dat is bij deze gelukt.

    Hartstikke fijn dat je het zo naar je zin hebt! Als ik het zo lees is het avontuur nu al geslaagd.

    Geniet ervan en we zien elkaar snel weer!

    Kus,
    Marloes

  • 23 Februari 2010 - 13:27

    Maud:

    Ha die Susan,
    Bij jou 18.30, bij ons 14.15. Het is een rare gewaarwording dat jij al aan de avond begint. Ik hoop dat je vanavond een rustig nacht hebt zodat je buik een beetje kan genezen. Het hoort er allemaal bij maar wel vervelend voor je. Vandaag 2 hotels bezocht voor je afstudeerprojekt?
    Kun je de kop er wel bijhouden of is het te warm om te leren?
    Vanvond moet Sven schaatsen hopelijk weer goud. Hoewel alles is betrekkelijk dat weet je. Jij ziet daar natuurlijk veel ellende dus dat gezeur over sporten is natturlijk echt niet belangrijk.
    Het is hier saai weer regen en bewolkt maar je ruit het voorjaar al. Als je terug komt zit je midden in het voorjaar bofkont.
    Heel veel groetjes eneen dikke kus Maud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mohurli

Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 48507

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: