Getting more and more Indian - Reisverslag uit Mohurli, India van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Getting more and more Indian - Reisverslag uit Mohurli, India van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Getting more and more Indian

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

06 Maart 2010 | India, Mohurli

Jaaa daar ben ik weer.
Vandaag wezen shoppen in Chandrapur….ik ben in mijn leven nog nooit zo vies geweest. China was er schoon bij. Het zwarte roet zit in mijn oren, neus, haren onder mijn nagels bah wat is dit af en toe een smerig land. Vanochtend met een Gipsy (jeep) opgehaald en naar het stadje gereden. Over het zandweggetje langs de open velden (of terwijl: openbare vuilnisplaats en tegelijkertijd toilet). Wat een ander land..ik kan het niet vaak genoeg zeggen. We gingen niet alleen naar Chandrapur om te shoppen maar ook omdat we een afspraak hadden met de chief van het Forest Department Dus wij vanochtend onze Indische kleren aangetrokken en hier een kleine modeshow gehouden (zie foto’s). Mijn kleren waren Indisch maar mijn look blijft toch wel erg Nederlands werd er gezegd:).
Eerst zijn we naar Shanoo en Suleyman hun huis gegaan en eventjes de kinderen gedag gezegd. Toen met Shanoo wezen shoppen….naja shoppen. We kwamen terecht in een of andere Bollywood tent waar allemaal van die hele foute glinsterende sieraden lagen, de temperatuur zon 50 graden was en iedereen door elkaar heen aan het rennen was. Als je niet gek bent wordt je het daar wel, de drie dolle dwazen dagen zijn er niks bij;)

Toen snel naar de supermarkt en daar nog even westerse producten gehaald (heerlijke soep van Knorr en Macaroni) We zijn zo klaar met dat rijst eten en we mogen steeds vaker zelf koken dus dan genieten we heerlijk van een soepje met broodje en een salade. Na de supermarkt hadden we nog eventjes tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Daar lag de schoonzus van Shanoo want die was 15 dagen geleden bevallen van een zoontje. Een heel oud ziekenhuis echt midden in de stad tussen al die vieze stikkende auto’s met hun uitlaatgassen. Bij de ingang van de afdeling moesten we onze schoenen uitdoen en op blote voeten (onhygiënischer kan volgens mij niet) naar de kamer. Op een piepklein kamertje lagen drie vrouwen waaronder die schoonzus met hun kindje naast zich. Ik heb nog nooit zon klein kindje gezien. Het had precies negen maanden in de buik gezeten en was door middel van een keizersnee geboren. De armpjes waren zo mager en het kindje was nu twee weken oud en woog 1700 gram. De voetjes en handjes waren heel groot vergeleken met de rest. Ik moest wel een paar keer slikken hoor toen ik dat daar zag. Het kindje was zo groot als twee keer mijn handen..maar wel heel gezond en daar gaat het om. Waarschijnlijk mag het volgende week naar huis.

Na het bezoekje moesten we naar het forest department. Daar een heel interessant gesprek gehad met dhr. Thakrey die alles wist over eco toerisme, lodges en het jungle gebied. Een hele belangrijke man voor deze omgeving en daar ga ik zeker nog een keertje heen voor informatie. We kregen nog lekker Indische thee (thee met heel veel melk, suiker en kruiden) in het begin vond ik het heel vies maar moet zeggen dat het beetje bij beetje lekkerder wordt.
Na het gesprekje in de Gipsy weer terug naar huis inmiddels al weer 1800 die tijd vliegt voorbij.

We hadden gehoord dat er een Amerikaan in het hotel een straat verderop zit en we waren wel heel nieuwsgierig wat diegene hier kwam doen en hoe hij hier terecht kwam. Dus Janine en ik naar het hotel bleek het een Amerikaans meisje te zijn die hier in haar eentje gekomen was en die tot maandag blijft. Morgen hebben we haar uitgenodigd voor de lunch dus dan kan ik mijn Engels weer wat verbeteren.

Ik snak nu naar een heerlijke douche en de waterpomp is vrij dus ik ga nu snel naar buiten en tussen de vele muggen twee emmers water over mijn hoofd gooien:)..Ik wil nog wel eventjes tegen mijn lieve tante en nicht zeggen dat ik jullie berichtjes echt super leuk vind om te lezen en ik mij elke morgen weer verheug wat er in mijn postvakje zit:)

De andere natuurlijk ook maar deze twee eventjes in het speciaal.

Dikke kus uit het vreselijk warme India!

(ps: dat kindje op de foto’s is mijn buurmeisje..we hebben zulke vreselijk lieve buren, daar delen we de badkamer en toilet mee. Het is een getrouwd stelletje die ons elke keer indische specialiteiten geeft en die een schat van een dochtertje genaamd Naas heet. In het begin was ze heel bang voor mij maar als ik nu aan kom lopen spreid ze haar armpjes al en gaat ze heel hard lachen echt zo lief)

  • 06 Maart 2010 - 17:47

    Bas:

    hee suzan!

    ik lees hier mooie verhalen over jullie! ga zo door en doe flink wat ervaring op!
    groeten bas (vriend van aniek)

  • 06 Maart 2010 - 17:58

    Danny:

    Hey lieverd!
    Je hebt weer heel wat meegemaakt vandaag zo te lezen. Die Indische kleren staan je goed, neem je ze mee naar huis? :)
    Wij zijn net in Berlijn en gaan nu op zoek naar een restaurantje.

    Groetjes aan iedereen en dikke kus voor jou!

  • 06 Maart 2010 - 18:02

    Floor:

    Hee Suus,
    Wat beleef je toch ontzettend veel!! echt heel erg leuk!
    En foto's zijn dit keer ook weer erg leuk!!
    Nog heeeeel veel plezier,
    Kus je kleine nichtje

  • 07 Maart 2010 - 06:41

    Koen:

    Ha Suus,

    Erg leuke ervaringen, ik ben best wel een beetje jaloers!
    Heel veel plezier gewenst.

    X
    Koen

  • 08 Maart 2010 - 09:42

    Aukje:

    Zuss! Super leuke foto's! OOk al moet ik nu als een dol stier rennen naar college, het verhaal was de moeite waard om te lezen! We bellen vanavond!
    Kuss

  • 08 Maart 2010 - 13:06

    Maud:

    Hallo lief meisje,
    Wat een leuke foto's geweldig het staat je wel erg goed zo'n klein kindje op schoot, maar wel van een ander natuurlijk dat begrijp je. De openbare kroeg betekend dat dat daar ook dames naar toe mogen en wat word daar dan gedronken, thee en vruchtensap of ook alcohol. Nou over alcohol gesproken je tante is van de drank af heb met mezelf afgesproken dat ik tot pasen geen alcohol drink, vanaf de carnaval dus de 40 dagen tijd. Een heel klein beetje moeite heb ik er wel mee omdat het zo ongezellig is natuurlijk op de feestjes en weekeinde door de week kan me niet schelen. Maar ja wie A zegt moet ook B zeggen en ik ben al bijna op de helft. Gisterenavond met de hele familie inclusief Niels en Oma naar de dansvoorstelling van de jarige Floor geweest. Je snapt het al vol trots en ze was natuurlijk de allerbeste . We hebben genoten van de voorstelling.
    Vandaag stonden we om 6.15 uur op en je gelooft het of niet maar er lag een dik pak sneeuw. Jij kunt het je natuurlijk helemaal niet voorstellen met je 36 graden en meer. Hier was het ook een hele gekke gewaarwording. Nu is het 14.00 uur en al helemaal weer weg, maar het is nog wel koud ongeveer 6 graden. Morgen is ons de zon belooft dus daar gaan we dan maar weer voor. Ok vond het ontzettend leuk om je weer even te horen afgelopen zaterdag. Want een stam kan toch niet op tegen de mail maar goed we doen het er maar mee en beter iets dan niets.
    Nou lief kind ik ga helaas stijken want ik heb niet zo'n hulpje die voor me kookt en wast. Heel veel plezier en tot mails, dikke kus Maud

  • 09 Maart 2010 - 16:03

    MAUD:

    Hoi meisje,
    Is het vandaag weer zo warm of valt het mee. Hier is het koud maar wel lekker zonnig. Ik zit op kantoor en heb geen zin meer moet nog even tot 17.15 uur en ga dan lekker naar huis. Floor en ik zijn alleen, Koen eet op school want moet vanavond de carnavalskleding terugbrengen en blijft anders maar op en neer rijden betekent wel dat hij met de auto kon gaan. Wij eten lekker nassi hoewel die rijst zal je wel niet zo aan staan. Je zult ook wel zin hebben in iets Hollands of niet. Het schiet al op voor je. Wij zijn het feest aan het organiseren dus vast in de agenda zetten 29 mei Jan en Maud 25 jaar getrouwd. Ik heb er wel zin in en het begint echt te kriebelen als je zo ermee bezig bent. Het word waarschijnlijk een diner dansant net zo als op onze huwelijksdag. Alleen andere lokatie en er zijn andere mensen bij.
    O, er oet nog wat post weg dus vlug even doen,dag meid tot mails Maud

  • 11 Maart 2010 - 08:09

    Maud:

    Misschien weer tijd voor een verslagje?
    Hier alles goed, koud dat wel maar wel beter als bij jou denk ik wat wat extreem warm is het in India. Je moeder is vandaag weer aan het werk dus geen koffie bij haar. Ben gisteren gezellig uit eten gegaan bij de Bok op de Korenmarkt. Viel me een beetje tegen want in m'n gedachte was de biefstuk lekkerder. Maar goed het gaat niet om het eten ook voor de gezelligheid. En dat was het.
    Ik ga verder aan het werk meid de groetjes Maud

  • 13 Maart 2010 - 07:01

    Fritsie En Anne:

    Ha Suus, wat ben je toch een geluksvogel! Dat je dit allemaal mee kunt maken is bijzonder. Hier gaat gewoon alles op de oude voet verder met alles wat voor ons zo normaal is. Goed om eens te zien dat het ook anders kan. En of ze daar nu zoveel ongelukkiger/ontevredenerzijn valt te betwijfelen. Ik ben net als Koen toch wel een beetje jaloers op je. Vanavond komen jouw papa/mama en zussie gezellig tapas bij ons eten. Zul je misschien nog wel ff ter sprake komen haha. Nou nichie, blijf mooie dingen doen en schrijven. Wij lezen ze met plezier. Dikke kus van ons.

  • 13 Maart 2010 - 07:15

    Eline:

    iK Sit op hoki en dat find iK leuK en dat wouw ik graag zeggen. iK gaa Straks schoenun en een stik koopun. kus van eline

  • 13 Maart 2010 - 08:11

    Aukje:

    Hee alto! Hoe maakt u het? :D

  • 13 Maart 2010 - 11:49

    Nicole:

    Hi Susan,

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen!! En wat een scheetje, je buurmeisje!! Heel veel plezier en lekker genieten!!

    Liefs Nicole

  • 15 Maart 2010 - 08:45

    Maud:

    Ha die Susan,
    zo wij hebben het weekeind weer overleefd, Floor heeft zaterdagavond haar feestje gevierd, was heel erg gezellig 26 teenagers hartstikke leuk.Floor had van Auk dat zing ding van de computer geleend dus het was een groot succes. Wij hebben de deuren van de kamer maar dicht gedaan, dat begrijp je we hadden de eetkamer met ballonnen en statafels versierd. Ook carnavalsmuziek kwam ons ter oren. We verlangen echt naar het voorjaar en de sneeuwklokjes die kijken we de grond uit. Wij gaan laten onderzoeken of we een ooievaarsnest hier in de tuin kunnen plaatsen. Lijkt ons zo leuk, als dat kan willen we natuurlijk op onze eigen wijzen daar een soort kunstwerk voor laten ontwerpen. Je bent bijna jarig en ik mis je echt dat is zo onnatuurlijk voor ons dat we elkaar niet in levende lijf zien maar goed ook daar is weer over heen te komen.
    Nou lief meisje ik ga lekker sporten want ik heb vandaag mijn vrije dag dikke kus Maud.

  • 15 Maart 2010 - 16:05

    Maud:

    Hey suus,
    wat een verschrikkelijk verhaal van de vriend van Danny,
    word je weer even op de btrekkelijkheid gewezen heel veel succes, KUS Maud

  • 16 Maart 2010 - 10:06

    Marloes:

    Dag nichtje,

    Hoe gaat het met je daar? Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, sorry… Ik was erg druk met mijn studie bezig. Gelukkig heb ik nu een lekker rustig weekje dus dat is wel lekker. Auk heeft net bij mij thee gedronken en we zijn daarna samen naar de uni gefietst.

    Ik hoorde van Auk dat je daar op vakantie gaat naar een mooi en luxe? Strand. Daar heb je zeker wel zin in of niet? Is dat ver van jou vandaan, je moet met het vliegtuig geloof ik? Ik mis je nu zo langzamerhand wel een beetje hoor, zeker omdat je morgen jarig bent, dan zijn we weer een paar maanden even oud haha!

    Verder heb ik vernomen dat je vanavond een tentamen hebt via Skype? Dat lijkt me wel spannend en ook wel erg grappig. Ik denk dat je het wel gaat halen toch? Heb je je een beetje goed voorbereid?

    Nou ik weet nu niet zoveel meer te schrijven, hier in Nederland is het saai en we beleven bijna niets ;-) in vergelijking met al jouw avonturen. O ja, vanavond ga ik met Niels naar een concert van Alphabeat hier in Nijmegen. Super grappig maar we zijn een beetje bang dat we tussen tienermeisjes komen staan haha!

    Tot snel en geniet er lekker van!

    Liefs,
    Marloes


  • 16 Maart 2010 - 12:35

    Maud:

    Hoi suus.
    Succes vanavond met je tentamen xxx en hou de kop erbij, Maud

  • 17 Maart 2010 - 06:33

    Marloes:

    GEFELICITEERD!!! ik probeerde net te bellen maar je bent niet online :-(

    Kus

  • 17 Maart 2010 - 06:38

    Mam:

    hiep hiep hoera er is er eentje jarig.mijn lieve globe trotter. we bellen straks xxxx moeje

  • 17 Maart 2010 - 06:38

    Mam:

    hiep hiep hoera er is er eentje jarig.mijn lieve globe trotter. we bellen straks xxxx moeje

  • 17 Maart 2010 - 08:04

    Aukje:

    Lang zal ze leven in de glooooriiiiaaaa in de glooooriiiiiaaa! Hieperdepiep hoera! Ik probeer je te bellen maar je bent er niet! :(
    Kuss

  • 17 Maart 2010 - 09:20

    De Bruintjes:

    Hieperdepieperdepiep.... van harte nichie. Maak er een gezellige dag van! We zullen er zeker 1 (misschien wel 2) op je nemen vandaag. Dikke knuffel van Anne, Eline en Fritsie

  • 17 Maart 2010 - 12:13

    Maud:

    Hallo lief meisje,
    VAN HARTE,22 jaar wat jammer dat je niet hier bent maar goed laten we niet te sentimenteel worden. Dit is natuurlijk wel een verjaardag die je nooit vergeet. Hoewel bij jou weet je het maar nooit volgend jaar zit je misschien wel op de Noordpool.Wat leuk dat je kleine tijgertjes gezien hebt, hoorde ik van je moeder want je bent op safarie geweest als ik het goed begrepen heb van je moeder. Nou meid geniet er maar van dat hoef ik je trouwens niet te vertellen. Wat geweldig dat je op de goede weg bent met je tentamen keurig meid een ruime 7, die heb je al weer in de pocket. Nou meisje ik ga weer aan het werk nog heelveel plezier en neem een neut van me groetjes Maud


  • 17 Maart 2010 - 13:07

    Tjerk:

    Gefeliciflapstaart!
    Xxx

  • 18 Maart 2010 - 08:53

    MAUD:

    Ha die Suus,
    Heb je de taart overleefd? Ik verwacht nou toch zo langzamerhand wel wat verhalen, dus hup jij achter de computer en schrijven maar. Alle gekheid op een stokkie alles hier prima, lekker weer en een goede zin. Heb je al gehoord dat hier heel Nederland in de ban is geweest van een moordzaak? Zo niet dan vertel ik het even.
    In Dordrecht een meisje van 12 vermoord door de buurman die politieagent is. Kind belt haar moeder op die thuis was en zegt dat de buurman voor de deur staat en even ope doet. Ze is waarschijnlijk met de buurman naar huis gegaan omdat hij haar iets wil vertellen of laten zien over de honden waar het meisje vaak op past. Ze zijn een week aan het zoeken geweest en nu gevonden dood in de tuin bij die agent. Eng verhaal he. Nou Nederland natuurlijk weer op z'n smalst want nou deugd de politie natuurlijk weer niet.Alle agenten zijn nu natuurlijk gevaarlijk net zo als alle priesters pedo's zijn.
    De Nederlandse bemoeienis staat weer hoog in het vaandel.
    Net gehoord dat Aukje een beetje ziek is er heerst van allerlei griepjes e.d. we moeten de zon in. Jij niet met je 40 graden daar. Word je daar nou bruin of is dat volgende week als je naar de kust gaat. Let wel op hoor.
    Nou kind ik ga weer verder dikke kus Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mohurli

Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 48412

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: