Geen carnaval in NL..dan maar partyen in India - Reisverslag uit Mohurli, India van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Geen carnaval in NL..dan maar partyen in India - Reisverslag uit Mohurli, India van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Geen carnaval in NL..dan maar partyen in India

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

01 Maart 2010 | India, Mohurli


Ik zit hier met groen haar, blauwe nagels en zwarte tenen. Wat een aparte dag weer. Het was vandaag Holi in India. Wat een feestdag is van het Hindoeïsme. Het is het inluiden van de lente. Ze vieren het als een soort Nieuwjaar hier. Gisteren was het serieuze gedeelte wat inhoud dat dode bomen en andere vormen van hout in een grote brandstapel worden gegooid en dan komt het hele dorp bij elkaar om te gaan kijken en kinderen gaan spelen op trommels (althans ijzeren platen met houten stokjes). Er mag dan door de mannen bier worden gedronken en dat gebeurd de hele avond. De volgende dag, dus vandaag, is het een groot feest. Met verf emmers en gekleurd poeder bekogeld iedereen elkaar. Ik werd vanochtend gewekt door Babloo en Muskan(de kindjes van Shanoo and Suleyman) die met een big smile en hele vieze handjes voor de deur stonden. Jaja ik was de lul, ik was nog niet zo wakker maar kreeg meteen een mooie gele stip op mijn voorhoofd gedrukt. Snel omgekleed en Nouriya en ik zijn toen met de kinderen naar buiten gegaan. Eerst was ik nog een beetje bang voor verf in mijn haar enzo maarja ik dacht niet zeuren dat verf gaat er wel uit, gewoon lekker meedoen. Haha ik zat van top tot teen onder. Iedereen wilde mij aanraken en ik werd door vele mensen gezegend. Wat inhoud dat je een stip op je voorhoofd krijgt met een kleurige poeder en vervolgens beide wangen worden besmeerd. We zijn het hele dorp doorgerend en iedereen met verf bekogeld. Voelde me net een klein kind die lekker vies mocht worden haha. Heerlijk:). Na een paar uur had ik het dorp wel gezien en zijn we naar huis gegaan. Daar begon het tweede gedeelte van de dag….wassen. Het zat overal, sommige verf is permanent paint wat nog wel een paar daagjes blijft zitten. Heb wel een hele leuke dag gehad echt ontzettend gelachen. Net even huiswerk gemaakt en nu is het alweer kwart voor 6..de tijd gaat zo vreselijk snel het is gewoon eng. Ben alweer aan de derde week begonnen. Time flies when your having fun geldt hier zeker!
Morgen hele dag aan de studie en overmorgen ga ik naar Chandrapur om onderzoek te doen, boodschapjes en smiddags waarschijnlijk een jungle ronde. Wat een zwaar leven he:P
Dikke kus!!!!

  • 01 Maart 2010 - 13:09

    Marloes:

    Hey Suusje,

    ALAAF ALAAF ALAAF!!!

    Het ziet er super grappig uit haha! Ik hoop maar dat die verf uit je haren gaat!

    Verder vond ik het super leuk om je gisteren te spreken en te zien op de webcam! Ik ben de rest van de avond vrolijk gebleven ;)

    Dikke kus en geniet ervan!

    Marloes

  • 01 Maart 2010 - 13:37

    MAMSKIE:

    KIND KIND WAT EEN ERVARING IK BEN SUPER JALOERS OP JE BLIJF GENIETEN MEISJE DAT DOET JE MOEDERTJE ONWIJS VEEL GELUK TOT SNEL WEEREEN DIKKE KUS

  • 01 Maart 2010 - 15:48

    Rajini :

    klinkt leuk
    fijne dagen daar!

  • 01 Maart 2010 - 17:31

    Zus!:

    Suusie! Haha wooooow dit noem ik pas de hemel! Waaaaaaww super vet! En ik ben het met de mamskie eens....studeren doe je thuis maar!
    (K) Tot over 9 weekjes!

  • 01 Maart 2010 - 18:15

    Moedje:

    een beetje verantwoord studeren is wel goed hoor aukje slaat helemaal door. doeiiiiii mam

  • 02 Maart 2010 - 09:25

    Gonnie:

    Hahaha het ziet er echt supergaaf uit! Wat een ervaring weer.. Ben echt jaloers!

    Ik heb volgende week vrijdag al mijn thesis proposal defence, aarghh! Eng! Schiet het bij jou een beetje op.

    Ben het overigens ook wel met Aukje eens, studeren doe je thuis maar ;)

    Kus.

  • 02 Maart 2010 - 14:27

    MAUD:

    Hallo lief meisje kan pas vandaag op je leuke verslag reageren want kon niet bij de computer. Zo te zien sta je er gekleurd bij. Die mensen die naast je staan zijn die nou zo zwart of zitten ze ook onder de verf. Wat een belevenis dit zijn natuurlijk dingen om nooit van je leven meer te vergeten. Snuif de cultuur maar voldoende op zodat je er nog lange tijd met plezier aan terug kunt denken. Ik sherlock ben er toch mooi achter gekomen wie Danny is. Ik had al zoiets in de gaten maar wist niet zeker of het een meisje of een jongen was. Wij hebben namelijk
    een meisje die Danny heet op kantoor.
    Hier gaat alles goed vandaag voor het eerst het zonnetje dus we we hebben hier een goede zin.De Olympische sporters komen vandaag terug en worden in het zonnetje gezet in Haarlem. By de way Achtervolging heeft nog brons gehaald. Maar daar ben jij natuurlijk helemaal niet mee bezig. Ik probeer alleen wat nieuwtjes te vertellen. Floor zondag jarig maar dan heeft ze uitvoering in de schouwburg vrijdag avond vieren we het voor de fam. Volgende week viert ze het voor haar vriendinnen en vrienden dus druk hier in huize Kuijpers.
    Wat leuk die verf-traditie daar had ik wel bij willen zijn. Lekker weer even kind zijn. We zijn vandaag een dag verder, is het helemaal goed met je gkomen of kom je roze gele of blauwe haren terug naar huis.
    Nou lief meisje dikke KUS
    Maud

  • 03 Maart 2010 - 10:02

    Amsterdammer Uit Z-A:

    Zelf net terug uit de hitte en als ik je verhalen lees alweer heel erg jaloers. Het is hier koud in Nederland, te koud voor mijn tere kindervingertjes. Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Neem je nog wat verf voor me mee, want mijn plafond moet even gewit worden in de lente.

    Veel plezier,
    Xx

  • 03 Maart 2010 - 16:37

    Maud:

    Hoi Susan,
    Jij kunt alweer bijna gaam slapen, wij moeten nog even, zegt die oude tante, Eerst met floor nog even naar ballet. Maar dat hoort er ook weer bij. Het vandaag een fijne voorjaarsdag geweest. Geen 36 graden maar ongeveer 7. Ik kreeg net van je moeder te horen dat Auk zo baalt want haar internet werk niet zodat ze niet met je kon bellen. Bij deze weet je dat dan. Ik zie dat het al laat is dus moet gauw aan kokenxxx en tot mails
    Maud

  • 04 Maart 2010 - 10:04

    Maud:

    Ha Susan,
    Daar ben ik weer, zit op kantoor te balen want alles loopt mis dus ik dacht ik ga mijn lieve nichtje maar even mailen, krijg ik misschien een goede zin.
    Het heeft vanacht gevroren dus het is behoorlijk fris. vanmorgen wel lekker het zonnetje. Gisteren de gemeenteraadsverkiezingenPVV van Wilders helaas heel veel stemmen, welliswaar alleen in Den Haag en Almere maar toch wel verontrustend. Marloes was nog wel redelijk tevreden over haar partij zijn in ieder geval behoorlijk vooruit gegaan. Je weet waarschijnlijk wel dat het kabinet gevallen is en ze nu maar weer een beetje aanrommelen. 9 juni zijn de landelijke verkiezingen dus kun je ook weer stemmen.
    Ik ga vanmiddag de boodschappen voor het feestje van Floor halen.
    Volgende week viert ze haar verjaardag voor de vriendinnen, vrijdag voor ons fam.
    Ik dacht er zullen wel een stuk of 10 vriendinnen komen, maar het zijn er 30. Leuk he, nou kind ik zou zeggen tot morgen en heel veul plezier, xxx Maud

  • 04 Maart 2010 - 11:44

    Mam:

    ha die suus alles kits vanavond ben ik de eenzame weduwe pap zit in maastricht te oreren die komt morgen avond pas terug en auk zit in parijs dus alle 3mijn liefjes zijn weg. maakt niet uit maak ikgeen ruzie over de rotzooi grapje kus mamskie

  • 04 Maart 2010 - 11:44

    Mam:

    ha die suus alles kits vanavond ben ik de eenzame weduwe pap zit in maastricht te oreren die komt morgen avond pas terug en auk zit in parijs dus alle 3mijn liefjes zijn weg. maakt niet uit maak ikgeen ruzie over de rotzooi grapje kus mamskie

  • 04 Maart 2010 - 18:10

    Fritsie:

    Ha die Suus, hier ook ff de verfblikken geleegd op Annemiek. Vond ze toch niet zo'n succes. Ook het argument dat ze dit in India wel kunnen waarderen viel niet goed. Zit nu in de schuur te typen en ben bang dat ik hier de nacht moet doorbrengen. En het vriest hier nog lelijk. Bedankt voor de tip hoor. Ben nog aan het bijkomen van het uitje met jouw papa. Was errug leuk. Geniet ervan en tot schrijvens.

  • 05 Maart 2010 - 09:14

    Marloes:

    Dag nichtje,

    Alles goed daar in het verre India? Heb je nog iets moois beleefd? Nog mooie verhalen over carnavalsfeesten?

    Ik zit hier op de uni aan de studie, aangezien het vrijdag is gaat het niet zo vlotjes. Ik moet een processtuk schrijven over een huurder die klachten heeft over zijn woning. Jammer genoeg heb ik de tegenpartij gekregen die weinig kansen in de procedure heeft. Ik moet dus maar even wat verzinnen om me eruit te lullen ;-)

    Gelukkig schijnt hier in het zuiderlijke Nijmegen de zon en is het opgehouden met regenen. Het is natuurlijk niet zo warm als daar maar toch... Je maakt ons wel een beetje jaloers.

    Hoe is het eten daar, komt de rijst je neus al uit? Geen zin in een lekker biefstukje. Vanavond ga ik met Niels uiteten in een restaurant met ster! zo, nou kan ik jou ook nog even jaloers maken ;-) haha!

    Nee hoor, ik zou mijn biefstukje graag willen afstaan aan je.

    Nou, ik weet niet zo veel meer te vertellen. Veel liefs en we kijken alweer uit naar het volgende berichtje!

    Kus,
    Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mohurli

Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 48530

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: