Beijing!! - Reisverslag uit Peking, China van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Beijing!! - Reisverslag uit Peking, China van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Beijing!!

Door: Aukje en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 Juli 2009 | China, Peking

Goedemiddag,

Jaja we houden de waarbenjij nog goed bij:D..we zijn aangekomen in Peking. Met de trein vanuit Shanghai moesten we bijna 15 uur reizen naar Peking. We sliepen in een 4 persoons cabine met twee stapelbedden. Het kwamertje was ongeveer 2m2 en dat is al aan de grote kant. Twee oude chineesjes sliepen op onze kamer..helaas snurkte er eentje zo hard dat we de hele nacht geen oog dicht hebben gedaan.
Eindelijk aangekomen in Bejing kwam Kevin (een heel klein lief chinees mannetje) ons ophalen van het station. Met de auto ongeveer een half uurtje gereden en om 12 uur waren we eindelijk in het hotel..en wat voor n hotel. Echt prachtig, met rode lampionen, chineese huizen en fontuintjes. Je zou bijna denken dat je droomt als je dit ziet. We hebben snel gedoucht en zijn toen Peking in gegaan. Wat een grote stad, amsterdam is er een dorpje bij. Overal auto's, fietsen en riksies (geen idee hoe we het moeten schrijven). Maar ondanks deze wereldstad spreekt geen chinees een fatsoenlijk woord Engels. Handen en voeten werkt gelukkig wel prima dus met een beetje moeite lukt de communicatie redelijk. We hebben heerlijk in de stad en parken rondgelopen...en jawel onze eerste ervaring met een Boeddha gehad. Een Hele grote boeddha op een heuvel die uitzicht gaf over de verboden stad. Geweldig;)!!
Daarna lekker uiteten geweest en toen vroeg naar bed gegaan.

Vanmorgen bijtijds opgestaan om naar de verboden stad te gaan. Na een heerlijk (westers) ontbijtje hebben we de taxi gepakt naar het plein van de hemelse vrede. Wat was dat mooi! Zoveel mensen en zoiets groots hebben we nog nooit gezien. Het is onbeschrijvelijk. Het schilderij van Mao op de muur was er indrukwekkend maar dat vonden er wel meer...we zijn ongeveer 5 keer op de foto gevraagd door chinezen omdat ze ons toch wel erg interessant vinden. ' picture with us?' Erg grappig.

Toen we het plein gezien hadden zijn we richting de verboden stad gewandeld. Nadat we naar een expeditie van een of andere Chineese universiteit waren geweest(wat ons weer was aangesmeerd) zijn we naar binnen gegaan. Het is precies zoals je verwacht dat China is. Traditionele rode gebouwen, leeuwen of een of ander vogel ervoor, en heel veel rood en goud. De tuinen vielen wat tegen maar dit was meer omdat het zo vreselijk druk was.

Na de verboden stad hebben de de tempel van hemelse vrede bezocht. Ook dit was helemaal top!
Net zijn we lekker uiteten geweest met een lekker tsingtao biertje. Morgen moeten we om kwart over zes op want dan gaan we met de taxi 100 km rijden naar de Great Wall! best wel beetje spannend.

Slaap lekker

Dikke kus

• 15 Juli 2009 - 14:50

Koen:

Hoi Suus en Auk,
    Wat een leuke verhalen en wat een ervaring doen jullie op. Ik wens jullie veel plezier en hou ons op de hoogte!

X,
    Koen

• 15 Juli 2009 - 16:57

Bruintjes:

Wow meiden, het water loopt ons uit de mond. Wat zijn we jaloers op jullie. Super leuk om jullie zo te volgen. En wat betreft dat snurken. Ik zat vandaag met mijn collega in de auto en die snurkte ook. Kun je beter in China wakker liggen hoor :-p We kijken uit naar jullie volgende verslag. En ehhh... zijn er al foto's? Kus van ons.

• 15 Juli 2009 - 17:32

Floor:

Hee,

Leuke verhalen! Leuk dat iedereen naar jullie lopen te staren! :D Nog heel erg veel plezier en we verwachten natuurlijk wel weer een nieuw berichtje van jullie!

Dikke kus,
    Floor

• 16 Juli 2009 - 06:51

Maud:

hoi meiden de ervaringen komen maar binnenstromen geweldig. Waarom heet het eigenlijk de verboden stad? Als jullie thuis komen nemen jullie toch nog wel genoegen met een Grolsch pilje heel veel plezier xxx en wees voorzichtig