Muur muur en nog eens muur.... - Reisverslag uit Peking, China van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Muur muur en nog eens muur.... - Reisverslag uit Peking, China van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Muur muur en nog eens muur....

Door: Aukje en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

16 Juli 2009 | China, Peking

Hallo!

Pfff om 6.15 uur vanmorgen ging de wekker! Om 7 uur werden we met de taxi opgehaald om naar de Great Wall te gaan! Met tassen vol met water (het is hier namelijk 34 graden) begon na 2,5 uur rijden onze tocht van Jinshanjing naar Sumatai. Een stuk van de muur dat nog niet zo toeristisch is.. Vanaf de eerste stap die we op de muur hadden gezet werden we al achtervolgd door een soort van verkoopsters/zwervers die met ons mee wilden lopen in ruil voor een souvenir die wij moesten kopen. En ja hoor!! bij het tweede koppeltje liepen we al met een boek en stokjes in onze hand. Maar het waren zulke lieve mensen dat we gewoon geen nee konden zeggen. De tocht was echt geweldig! Super warm, super zwaar super veel trappen maar super leuk! Voor iedereen die plannen heeft om ooit eens de muur te beklimmen is dit de beste tocht die je kunt maken. De muur was precies zoals verwacht...Zoals je het in de mooiste boeken op een plaatje ziet. 10 kilometer over deze muur lopen is dus absoluut de moeite waard....We hebben het echt heerlijk gehad en geen enkel moment spijt gehad. Ondanks dat de zweetdruppels over het hoofd liepen!

Morgenvroeg gaan we nog naar het zomerpaleis en de plek waar Mao ligt begraven. (we hebben al gehoord dat dit mega druk is dus ook nu weer zal de wekker ons nachtje vroeg verstoren). Morgenavond pakken we de tassen om de nacht door te brengen in de nachttrein naar Pingyao...Een plaatje meer in het binnenland dus we zullen waarschijnlijk geen internet meer hebben....! We zijn erg benieuwd of dit weer zo leuk gaat worden maar de reisgidsjes beloven veel goeds.

Nou even de beentjes omhoog gehad dan is het nu weer tijd om een rondje Peking te doen...

Liefs Suus en Auk!

  • 16 Juli 2009 - 18:29

    Marjolein:

    Haloo Ling Ping en zus

    Wat leuk dat ik deze site via de hyves tegen kwam.
    Alweer een week onderweg, hoe gaat het?
    Leuk jullie verhalen te lezen?
    Nog niet verliefd geworden op een chinees??
    Die kunnen wel lekker koken haha!!

    Geniet lekker samen, ik ben stinkend jaloers alhoewel wij nu wel prachtig weer hebben en ik geen 10 km over de Chinese muur hoef te lopen lijkt het me wel fantastisch!
    Heelsum mist Aukje!
    Liefs Marjolein en iedereen natuurlijk!

  • 17 Juli 2009 - 06:55

    Maud:

    Hallo meiden,
    Niet teveel medelijden hebben met al die chineesjes want zometenn komen jullie nog met een echte thuis. Wat leuk over die muur en dat allemaal op de teenslippers? Alles hier ook prima bliksem in het dorp ingeslagen dus weer iets te beleven. Met Marloes en Niels gaat het ook geweldig, tot nu toe nog mooi weer, waren gisteren verkeerd gelopen en een heel eind om maar probeerde toch op de route weer te komen. heel veel groetjes en een dikke kus, tante Maud

  • 17 Juli 2009 - 10:06

    Corinne:

    Ahhh klinkt echt helemaal geweldig!! Lekker op de teenslippertjes de muur beklimmen haha!! Jullie missen hier niks, t weer is inmiddels ook weer shit dus blijf lekker nog daar en geniet ervan!! Hoop dat de treinreis dit keer wat beter was;) xxx

  • 17 Juli 2009 - 12:01

    Puck:

    kolkies!!!

    Ik ben toch wel heel jaloers! Dat jullie dat maar even weten. Jullie paps en mams ook, hoorde ik al! Ik zie alle mega mooie foto's vast wel als jullie terug zijn;)!
    succes met de treinreis en ik hoop voor jullie geen snurkende chineesjes!

    XX

  • 18 Juli 2009 - 10:39

    Lindy:

    Heee lieve Auk!

    Ahh, ik ben jaloers! Ik wil oook! Maar het klinkt echt super allemaal! Ik ben heeel erg benieuwd naar alle foto's (en film?)!! Heel veel plezier en succes in de trein!
    Kus!

  • 18 Juli 2009 - 15:06

    Daniëlle:

    Hallo Aukje en Susan!
    Misschien moet bij jullie even het kwartje vallen welke Daniëlle het is, maar het is de Daniëlle die nu in Haarlem woont. Haha.
    Handig zo hyves. Via via kom ik zomaar op jullie site terecht! Wat onwijs gaaf dat jullie samen weg zijn. Ik heb even de berichtjes gelezen en ik ga ze ook zeker goed bijhouden aangezien ik in oktober ook naar China ga! Wil alle goede tips natuurlijk wel weten. Waar ik beter niet naartoe kan gaan, wat wel heel erg leuk is etc.
    Hoe gaat zo samen? Hoe is China? Bevalt het een beetje? Ben even wkijt hoe lang jullie in totaal weg zijn, maar het zou vast een geweldige reis worden.
    Heel veel plezier en succes nog!!!
    Liefs, Daniëlle

  • 19 Juli 2009 - 15:06

    Gabrielle:

    Heey Aukje!
    Wow klinkt echt super goed! Peking, Mao, Chinese muur, echt iets wat jullie nooit meer zullen vergeten. Ik ben benieuwd hoe het plaatsje in het binnenland bevalt ten opzichte vand die grote touristische plekken. Geniet ervan en veel plezier!
    xxx

  • 20 Juli 2009 - 06:19

    Maud:

    Hoi lieve meiden, bij jullie zo warm hier wat minder en regen en win in Noorwegen, Marloes en Niels een andere route gekozen omdat het te ruig was ben benieuwd waar ze uithangen. Ik vertel juist wat van hier dan blijven jullie nog een beetje bij en worden jullie niet helmaal chinees. Hebben jullie geen zin een gewoon verse boontjes met sla? Als jullie thuis komen zal er waarschijnlijk geen chinees op het menu staan. Is de warmte bij jullie wel te doen.Als jullie de rijsvlakten opgaan koop dan maar een leuke chinese hoed zal jullie vast mooi staan en het helpt goed tegen de zon. Hebben jullie al in een dip gezeten of komt die niet Als die wel komt wees dan maar extra lief voor elkaak komt het helemaal goed. Nou meiden ik stop ermee moet aan het werk xxxxx Maud

  • 20 Juli 2009 - 06:20

    Maud:

    Vergeten,
    heel veel plezier en geniet ervan.

  • 20 Juli 2009 - 18:59

    Hadewig:

    Oooh Auk! Eindelijk de waarbenjij.nu ondekt op je hyves, na lang zoeken welliswaar. Het klinkt echt als een geweldig avontuur daar in China. En om een beetje chinees-waardig terug te komen moet je eigenlijk wel een keertje hond hebben gegeten! Tips voor het ontwijken van snurkende chineesjes: Koop oordoppen bij de chinese kruitvat, neem een twee persoon coupe of maak vrienden (die niet snurken) en bezet zo alle bedden. En hoe is het tussen de zusjes? Nog geen kibbels? Lynn ik en de mannen zijn letterlijk weg geblazen uit Normandie. Het was een beetje te avontuurlijk daar. Heerlijk gezandstraald dat wel. Nu zitten we weer lekker in Nederland onder een dak ipv een gammel tentje :)
    Dag meiden! Enjoy!

  • 20 Juli 2009 - 21:25

    Thomas:

    heey meiden !

    super leuk om al jullie verhalen te lezen.. wat een belevenissen allemaal .. maak ze niet te gek hé die chinezen dat trekken ze niet;)
    Heel veel plezier nog en maak er een onvergetelijke reis van !
    Xx

  • 22 Juli 2009 - 17:30

    Gonnie:

    Heej!
    Hoe is het? Ben weer bijgelezen. Wat een supergave dingen maken jullie mee! Beetje jaloers ben ik wel.
    Suus bedankt nog voor je sms! Vakantie was super ben alleen ontzettend ziek nu..
    Het wordt binnenkort wel tijd voor een paar foto's hoor. In ieder geval heel veel plezier nog!
    Kus

  • 23 Juli 2009 - 14:21

    Lotte:

    Aukje!! Ik wist helemaal niet van deze site :p gab zei het gister!! Leuk om de verhalen te lezen, blijf ik toch beetje up to date wat jij daar allemaal uitvreet (6) Nou chickie maak er nog mooie vakantie van en ik zie je in augustus weer, leukleuk INTRODUCTIE YEAH!!

    Xx Liefs Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 48528

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: