Hop Hop de bergen op;)! - Reisverslag uit Dali, China van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Hop Hop de bergen op;)! - Reisverslag uit Dali, China van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Hop Hop de bergen op;)!

Door: Aukje en Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

28 Juli 2009 | China, Dali

Hi,

Weer een berichtje uit het verre oosten..dit keer niet zolang want we gaan zo eten. Vandaag met de auto aangekomen in het prachtige kleine dorpje tussen de rijstvelden 'Dali'. De reis was redelijk vermoeiend maar gelukkig kwamen we vroeg aan en na even relaxen in de luxe hotelkamer zijn we lekker het stadje doorgewandeld. We hebben net voor het eerst een heerlijk glaasje rode wijn op wat een delicatesse was na al dat bier. De kroegjes voor vanavond zijn al gespot dus zo ff de leuke kleren aan doen en dan een leuk avondje in Dali houden.

We zijn gekomen uit Lijinag waar we even twee dagen heel sportief zijn geweest. We hebben de Tiger leaping gorge gelopen. Dit zegt waarschijnlijk niet zoveel maar het is hier een heel populair gebied waar de yangtzi river door de bergen een weg baant. Een prachtig gezicht:D!

We hebben twee dagen in de bergen gelopen en overnacht in een eenvoudig guesthouse. Op een houtvuurtje werd onze thee verwarmd en het eten klaargemaakt. Een hele bijzondere ervaring. Wel vroeg naar bed want het licht deed het niet. Na een lekker Naxi ontbijtje zijn we de volgende dag weer op pad gegaan. De Naxi is een lokale bevolkingsgroep, heel anders dan de chinezen. Het zijn mensen die leven op het platteland en het verschil is ook duidelijk te zien qua uiterlijk. Onze gids was een lief klein meisje..het was voor ons dan ook een raadsel hoe het kwam dat ze zo vreselijk snel liep. Wij waren totaal uitgeput terwijl zij met die kleine beentjes vrolijk door huppelde.

Na de tiger leaping waren we blij dat de kolkies weer samen waren en zijn we voor de verandering een dagje wezen shoppen:D Heerlijk ingeslagen en de portomonee geplunderd.

Dus nog steeds helemaal leuk..we vermaken ons goed en hebben nog geen zin om naar Nederland terug te gaan..de tijdstress begint al te komen (bij Aukje dan;) voor degene die haar goed kennen hahaha)

Dikke kus

• 28 Juli 2009 - 15:07

Maud En Floor:

Hallo lieve meisjes

wij zitten en staan hier uitgeput bij de computer want we zijn de hele dag bezig geweest om de sleurhut in te pakken. Het plan is helaas gewijzigd, door het slechte weer in het noorden zijn wij zo verstandig geweest om niet naar Oslo te gaan. We gaan nu naar Interlaken, zwitserland en omgeving, daar is het in ieder geval beter weer en hebben we toch wat bergen. We l erg jammer vinden we dat we Marloes en Niels niet treffen. Jullie kennen mij (tante Maud) een beetje en dan snappen jullie natuurlijk wel dat deze stresskip graag op de knieen naar Marloes wil maar ja kan helaas niet

xxxxxx heel veel plezier en tot over 3 weken

En dan nu even een klein stukje van Floortje: Jullie hebben het volgens mij echt super! Gelukkig maar. Wij gaan morgen op vakantie, dat heb je allemaal al gehoord. Ik heb er hartstikke veel zin in! Wordt het voor jullie nu niet een beetje lang? Gaan jullie het thuis front al missen? Vast niet want er is daar zo veel te beleven! Nog heel erg veel plezier en kom maar niet met een chineesje thuis!! ;) Dikke kus van jullie kleine nichtje.

• 28 Juli 2009 - 20:14

Rajini:

klinkt weer geweldig.
    lees graag jullie volgende post.

have fun,

• 04 Augustus 2009 - 12:22

Niels En Marloes:

Dag Suus en Auk,

Mooi om te lezen dat alles nog steeds goed gaat. Wat een fantastische avonturen beleven jullie!

Wij zijn inmiddels weer in het Heterse aangekomen en worden verwend door opa en oma en bemoederd door jullie moeder :D

Nu zijn we druk aan het studeren, tot volgende week! We zijn benieuwd naar de foto's!

Liefs en tot snel,

Niels en Marloes

P.S. 2 dagen door de bergen lopen is niet afzien ;)

• 06 Augustus 2009 - 14:09

Lotte:

Aukje!! Geen zin om terug te gaan :p !! Denk maar aan de introductie! Ben blij als je weer terug bent, kunnen we een keer iets leuks doen!! Geniet nog van je vakantie!! Doeii!

• 11 Augustus 2009 - 19:41

Gabrielle:

Heey Aukje!
    Klinkt echt super. Ik heb ook echt weer zin om een verre reis te maken! Ik ben benieuwd naar al je real-live verhalen. Gelukkig hebben we jou de aankomende weken helemaal voor ons, dus dat komt wel goed. Ik kan trouwens jouw introkaart niet ophalen want ik heb geen pasfoto, je kan het zelf nog wel later doen. Geniet er nog van!!
    Xx