Juli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Juli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Juli

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

10 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sorry:D

Ik weet dat iedereen zo vreselijk lang op mijn verhaaltjes moet wachten dus hierbij mijn excuses..

Allereerst maar ff beginnen met de geweldige avond die ik gisteren gehad heb..natuurlijk om dat Nederland met 3-0 van Italie gewonnen had maar ook omdat het gewoon een groot feest was. Het grappige is dat we allemaal zo veel lopen zeuren op Nederland omdat het leven hier in Zuid Afrika zo heerlijk is maar op het moment dat ons kleine landje voetbal moet spelen en ook nog eens wint zijn we toch wel erg trots. We zijn toch wel een raar nationalistisch volkje..zit je 10000 km van huis in een vaag kroegje midden in Cape Town tussen wel 100 van die achterlijke mafkezen in oranje t-shirts voetbal te kijken. Ik denk dat jullie in Nederland het geschreeuw konden horen toen dat eerste goal gezet werd. De afterparty was ook zeer geslaagd, in een keer is Jantje Smit en Andre Hazes erg leuke muziek en die bitterballen die had ik zo gemist!! Haha maargoed was dus een leuk feestje vrijdag weer:D

Op mijn werk is er ook erg veel gebeurd de afgelopen weken. Ik ben ontzettend druk geweest..veel gezeur met een manager gehad die niet goed functioneerde maar ik zou jullie de details besparen. Gelukkig is ze ontslagen en alles gaat weer zijn gangetje..nog 2 weekjes en dan ben ik gewoon klaar:D:D Naja klaar die rapporten moet ik ook nog helemaal schrijven dus er is genoeg werk aan de winkel.

Afgelopen vrijdag heb ik nog een leuk feestje gehad in een hotelschool in Cape Town. Als enige vertegenwoordigde ik mijn schooltje in Apeldoorn..Apeldoorn? Dat is toch een MBO opleiding goh ik wist niet dat er daar ook een zat...SHUT UP!! er is een HBO opleiding in Apeldoorn..echt die school moet wat gaan doen met hun reputatie want het is zo jammer en irritant om elke keer weer uit te leggen dat er een HBO is. Maargoed wel leuk om een hotelschool in Cape Town te zien. De eerste jaars studenten gingen voor ons koken was niet geweldig lekker eten maar wel gezellig. Daarna zijn we met zn alle gezellig wezen stappen..helaas moest er de volgende ochten om 6 uur gewerkt worden, ik had mezelf voorgenomen om optijd naar huis te gaan maar het werd wel erg gezellig en toen maar besloten om meteen door te gaan naar het werk. Om 5.30 liep ik dus zonder te slapen weer richting werk. Het ging eigenlijk heel erg goed de hele dag..maar toen ik om 4 uur smiddags thuis kwam en even op bed ging liggen sloeg de vermoeidheid toe en heb ik tot 9 uur de volgende ochtend geslapen haha...volgende keer toch maar op tijd naar huis gaan.

Vorige week nog naar de bioscoop geweest in Canal Walk dat is een heel groot shopping Center iets buiten de stad. Voor 20 Rand (ongeveer 1.80) zaten we in een super deluxe stoel de nieuwe Sex in the City film te kijken. Ook ben ik nog naar een Afrikaans martkje geweest. Ze verkopen alleen maar zelfgemaakte spulletjes. 'please take your time i will give you a good price..special price for you'.. dat waren de enige woordjes dat ze kenden en ik werd er helemaal gek van. Het is niks voor mij om op zon markt te lopen en een beetje te onderhandelen over de prijs..maar ik heb wel een mooie sjaal gekocht en een lekkere broek. Ze begon met 150R en uiteindelijk voor 40R gekocht haha.

Verder weet ik niet zo goed meer wat ik moet vertellen. Ik ga zo lekker werken..nou ik beloof maar niet meer dat ik snel een verhaaltje schrijf..maar ik probeer jullie op de hoogte te houden..

Dikke kus

  • 10 Juni 2008 - 13:59

    Eef:

    Suusje!!

    Was een top avondje gister :-p jammer van je vest... woehoee ik ben ready voor mn bed wat ben ik gaar haha!!

    See you Chick X x X x

  • 10 Juni 2008 - 14:26

    Floor En Marloes:

    Heeeej nichtje,

    Wat een mooi verhaal weer! leuk dat het voetbal daar ook uitgezonden wordt. Ik vond het een mooie wedstrijd gisteren (Floor), jammer dat ik hem gemist heb (Marloes). Marloes heeft hem dus gemist omdat ze aan het debateren was bij beta nerds in Leiden. Die nerds hielden niet van voetbal en hadden daarom dat debat op die avond georganiseerd, jammer maar ik was gastspreker dus moest erheen.... bah! Maar gelukkig hoorde we het gegil bij een doelpunt van de 'gewone mensen' in het café beneden.

    Vrijdag moeten we idd weer spelen. Floor gaat thuis kijken en Marloes bij vrienden in de kroeg op een groot scherm (en biertjes voor € 0,80, het zal dus wel gezellig worden ;) ).

    Woensdag is de premiere van Sex in the City in Nederland. Marloes gaat daarheen met vriendinnen van hockey. Het schijnt wel leuk te zijn.. of niet? Wel een prijsverschil zeg! bij ons kost die premiere € 10,00. Maar goed dan krijgen we er wel een of andere act bij...

    Maar goed, veel groetjes van je nichtjes en de tijd gaat nu wel snel!

    Dikke kus!!!

    Floor en Marloes


  • 10 Juni 2008 - 16:59

    Aukie!:

    Oeoeo ik hoor net dat je vrij bent als wij komen! Wat lees ik nou wat is er met je vest gebeurd;)? Gek zeg dat je zelfs die liedjes (natuurlijk geheel alcohol vrij;)) leuk vind! Let jij op dat je niet te erg doorslaat! Hi-hi!
    Nou ik ga heeeeerlijk boontjes eten met aardappelen;) Zoentje

  • 11 Juni 2008 - 07:00

    Maud:

    ZO DAAR BEN IK WEER, LEUK WEER EEN BERICHTJE VAN JE TE HEBBEN. JA WAT EEN SPANNING HE MET HET VOETBALLEN. HEEL NEDERLAND IS IN DE BAN VAN ORANJE TOT DAT ......
    MAAR GOED DAAR GAAN WE NIET VANUIT ZE GAAN GEWOON DIE FINALE SPELEN. GISTEREN LEUKE VERJAARDAG GEHAD TOT EEN UUR OF 10 NOG BUITEN KUNNEN ZITTEN.VANDAAG GAAT HET WEER VERANDEREN MAAR GOED WE KRIJGEN NOG EEN HEEEEELE LANGE ZOMER,HOPELIJK. WAT HOOR IK NOU GA JIJ VAN ANDRE HAZES EN JANTJE SMIT HOUDEN, NOU HET MOET NIET GEKKER WORDEN DAAR. HE MEID IK GA VERDER AAN HET WERK GROETJES EN EEN DIKKE KUS TANTE MAUD

  • 18 Juni 2008 - 06:29

    Ome Jan:

    Susan,

    Vanmorgen zit ik lekker thuis te werken en dan kijk ik maar weer eens even op jouw site. Wat maak je een hoop mee en wat leuk dat NL daar toch veel interesse heeft. Gisteren derde wedstrijd en weer met 2-0 gewonnen, dus het oranje team staat! Het is nog maar efkes en dan zit het erop dus probeer de kop er maar bij te houden en alles netjes en compleet af te ronden. Geniet er nog maar van want het is zo voorbij!! Maar op korte termijn komt het familiebezoek uit NL over, dus dan is het extra leuk om alles uitgebreid te kunnen vertellen en te laten zien.

    GRoetjes en kus,

    Ome Jan

  • 23 Juni 2008 - 10:52

    Auk:

    Hee Sannetje!

    Wilde even melden dat we nog 4 nachtjes moeten wachten tot onze koffers worden neer gegooid en ik je in de armen spring!

    Seee you later alligater!

  • 27 Juni 2008 - 09:53

    Maud:

    Hoi, Suus nog even aftellen en vanavond zie je de student psychologie en papa en mama. Wat zal dat een leuke ontmoeting zijn daar in Africa, jammer dat ik er niet bij ben. Wij zijn hier natuurlijk nog aan het nagenieten van de diploma uitreiking. Het was ontzettend gezellig en leuk en op naar de nieuwe toekomst van Aukje en Koen. Doe de groetjes aan de familie vanavond en geniet ervan xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Juli

06 Mei 2008

nieuw adres

05 Mei 2008

nieuwe huisje

05 Mei 2008

begin mei

22 April 2008

April...
Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 48510

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: