April... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu April... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

April...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

22 April 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goedemorgen!!

Na lange tijd toch maar weer een verhaaltje...hoe gaat het met jullie in nederland? Ik begin zo af en toe wel een beetje naar huis te verlangen hoor...

Maargoed, ik ben eergisteren wezen scuba duiken. Een huisgenootje had een beetje aangepapt met een gozer en die vertelde dat we gratis een keertje mee mochten. Dus wij om 8 uur op weg naar blouberg...daar aangekomen kregen we een film van 20 min. te zien. Na de film kregen we zon grappig duikpak aan met flippers, bril en natuurlijk zon mega zuurstof fles...die dingen zijn zwaar echt niet normaal. Daarna zijn we naar het zwembad in sea point gegaan, waar we geoefend hebben met de duikflessen. Het is een heel raar gevoel om onderwater te kunnen ademen. Het heeft ook iets heel eng. Nadat we geoefend hadden zijn we op weg gegaan naar simonstown..ik heb in mijn hele leven (nou ben ik natuurlijk nog niet zo heel oud) nog nooit zoiets moois gezien..ik overdrijf niet de weg erna toe was zo prachtig, ik dacht dat ik in droomwereld leefde...de zee zo blauw, aapjes langs de weg, pinguins..gewoon hele mooie natuur. Dus aangekomen in simonstown..alles geistaleerd en daar gingen we dan..hde golven waren veels te hoog dus het duurde echt een uur voordat iedereen eindelijk beneden onderwater was. Onderwater hebben we tussen het koraal en de baby haaitjes gezwommen..was heel mooi het enige nadeel was wel dat ik vreselijke pijn aan de oren had. Omdat je zo diep zakt komt er zoveel druk op je oren te staan..na het duiken snel naar het hotel gereden want ik moest nog werken. Ik was wel helemaal kapot, gelukkkig was het lekker rustig in het hotel dus dat scheelt.

Vorige week wezen stappen in een plaatje genaamd stellenbosch..echt een heel romantisch dorpje, met vele grote ouderwetse witte huizen en natuurlijk al die wijngaarden. Bij een vriendin van een huisgenootje wezen slapen..een hele gzellige avond gehad..de volgende dag een beetje brak geweest..lekker wezen werken, hoewel het werk nu wel erg saai begint te worden het hoogseizoen is echt voorbij. Maandag en dinsdag vrij gehad..een hele dag bij home affairs gezeten voor het verlengen van mijn visa..alles is nu geregeld dus ik mag nog 3 maanden langer blijven. Vrijdag naar een casino geweest..de grootste van kaapstad..in het begin ging het echt super goed maar daarna ging het al snel naar beneden en heb ik alsnog 100R verloren(8,50 euro).Zaterdag uit gegaan in tigertiger een club in claremont..was een zeer geslaagde avond..we namen om 6 uur een taxi terug en ik had mijn rijbewijs in een portomonee bij een vriendin gestopt..dus zij kijkt voordat we de taxi in stapte of ze nog geneg geld bij zich had..en stopt haar portomonee weer terug in haar tas. Thuis aangekomen wil ze haar portomonee pakken..nergens te vinden..wij overal in de taxi zoeken, onder de banken, de zijkanten..maar nee hoor nergens. Dus we gingen al een beetje twijfelen of de porttomonee echt wel meegenomen in de taxi was. Maar het was een hele rare taxischauffeur en die zei..ja geef me je nummer maar even en ik bel je wel als die gevonden is...5 min, later belde hij dat hij de protomonee onder de banken gevonden had..(hij had het gewoon gestolen en gezien dat er bijna geen geld meer in zat en hij wilde graag het nummer van bette hebben dus...)maar we waren al helemaal gelukkig dat hij weer terug was:D

Gister lekker vrij geweest..chil dagje gehad en vandaag ga ik lekker in het zonnetje een boekje lezen, huiswerk maken..en naar home affairs om mijn stempel in het paspoort op te halen..

Hoop dat het in nederland ook allemaal goed gaat..ik hoorde dat de zomer er een beetje aan zit te komen, gelukkig maar. Hier wordt het weer ietsje minder, nog wel heel lekker warm hoor vandaag gewoon 27 graden maar afgelopen weekend hebben we regen en 17 graden gehad..pfff dat was wel ff wennen..

Lieve mensen dikke kus allemaal en we spreken elkaar snel weer

xxxx Suus

• 22 April 2008 - 15:47

Kolk!:

Oeeeh wat ben jij toch een stinkerd! Beetje feesten, bakken, braden, zwemmen!
    Tot bels!
    Kussss!

• 22 April 2008 - 21:45

Rajini:

klinkt weer prachtig!
    Nederland missen als ik deze verhalen hoor, lijkt me sterk ;)

groetjes

• 23 April 2008 - 06:54

Maud:

Daar ben ik weer,dat duiken lijkt me echt geweldig zou ik ook zo doen zonder kriebels. Dat die zuurstofflessen zo zwaar zijn had ik niet gedacht. Als je het op de TV ziet lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan. Wij zijn hier blij met 17 graden dat is het ook geweest en het weekend wordt het nog beter. Wij krijgen dus al een beetje de smaak te pakken.Opa en oma zijn gisteren al naar Scheveningen geweest. Vandaag hebben wij, de hele fam.geen leuke dag. Eén van onze commissarissen is overleden dus we hebben een crematie. Het doet ons erg veel ook al was hij 80. Hij is plotseling aan een hersenbloeding overleden. Ja dat hoort allemaal bij het leven maar we hopen maar dat het zo min mogelijk gebeurt.
    Goe lieverd geniet jij maar goed tot bellens, ik ga nog even aan het werk. xxxxxxx Maud

• 23 April 2008 - 07:57

Sjors:

En weer wat avonturen beleeft..!

Je maakt er wel wat van daar :) Spreek je!

xx Sjors

• 23 April 2008 - 08:26

Marloes:

Wat gaaf allemaal, ik zou het niet durven maar ik vind het wel super top dat je het doet!

Wij beginnen je ook wel echt te missen hoor!

Dikke kus!

• 25 April 2008 - 14:02

Jeanine:

Yoehoe Suus!

Wat maak je allemaal toch weer een leuke dingen mee, klinkt echt super meis! Geniet er nog lekker van. Wat voor een leuke dingen heb je nog meer in het vooruitzicht? We hebben snel weer contact want vond het laatst echt heel leuk je te spreken, deed me goed!

Dikke kus

• 26 April 2008 - 10:56

Aukje! :

Wat is nou de bedoeling van dit verhaal?? Wil je ons allemaal lekker de ogen uit steken ofzo? NOu aardig hoor!

Gegroet;)!

• 27 April 2008 - 09:27