Roadtrip!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Roadtrip!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

08 April 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn weer thuis..net aangekomen van een super geweldige mini vakantie. Donderdag om half 8 weggereden, met een koffer vol met kleren, naar jo'burg. Na een kleine vertraging van een uurtje kwamen we om half 12 aan in de grootste stad van Zuid Afrika. Daar stonden we dan op het vliegveld met ons koffertje op zoek naar het auto verhuurbedrijf. Na een tijdje zoeken en wachten reden we weg met ons super deluxe auto:D. Na 5 minuten was het al raak..we werden van de weg afgehaald door de politie. Maar iedereen in Jo'burg waarschuwt voor de nep politie, die laten je stoppen, doen alsof ze politie zijn, en beroven je dan van je auto en al je spullen. Dus wij het raampje op een kiertje gezet en vragen naar de badge. De politie vond dat zo goed, dat we die controle deden dat we zonder ons rijbewijs te laten zien door mochten rijden. Na 25 minutjes kwamen we in een of ander griezelig buurtje genaamd Observatory(dezelfde naam als mijn buurt in cape town. Zoekend naar de lodge, deze was al snel gevonden. Het was gewoon een groot huis waar men een aantal stapelbedden had ingepropt een typische backpackerslodge. We kregen een dikke knuffel als welkom, ff snel inchecken en toen maar naar bed gegaan want het was inmiddels alweer half 2. De volgende ochtend zag de buurt er alweer anders uit...zonnetje scheen lekker, het was druk op straat. Om 8 uur reden we weg in de rchting van het Apartheidsmuseum. Onderweg nog verdwaald op het station in Jo'burg wat echt geen pretje was, we voelden ons helemaal niet veilig, zelfs niet met de deuren op slot in de auto. Het apartheidsmuseum was heel erg indrukwekkend, natuurlijk blijft het wel een museum en was het sommige stukken best wel saai..ik was gelukkig niet de enige cultuutbarbaar;)..om half 3 staan we richting Port Elisabeth gereden wat ongeveer 750 km van Jo'burg afligt. Onze tussenstop was in Colesberg. Ook hier kwamen we in het donker aan, en honger dat we hadden. De lodge was een jaar geleden voor het laatst gebruikt, allemaal ouwe troep, de dekbedden waren vreselijk smerig. Om de lodge heen waren allemaal tralies gebouwd wat het allemaal heel duister en eng maakte. Ons avondeten hebben we aan de overkant van de straat in een andere vage lodge genuttigd..was wel lekker eten. Ook hier weer op tijd naar bed gegaan, ook omdat het dorpje vreselijk dood en saai was, maar ook omdat we ontzettend moe waren. De volgende ochtend zijn we naar Port Elisabeth gereden en daar kwamen we rond 2 uur aan. Meteen de spullen in een backpackerslodge gedumpt (die kosten trouwens gemiddeld 7 euro per dag)en met een minibusje naar 'de stad'gereden. Het enige probleem was dat PE eigenlijk niet een echt stadcentrum heeft..dus na een anderhalf uur durende bustrip waren we weer terug bij af..maar hebbenwe wel lekker de stad kunnen zien. Naar een cafeetje gegaan en daar lekker een cocktail gaan drinken. Toen zijn we lekker uiteten gegaan en sávonds op stap..een super gezellige avond gehad alleen een beetje jammer van die lichte babalas de volgende ochtend(kater;))..Jeffreys Bay was de volgende bestemming. Gelukkig was dit maar een uurtje rijden, wel een hele mooie rit trouwens..je ziet allemaal wilde baboons en struisvogels. JB staat bekend op de surfplek. Aangekomen hebben we eerst ff geshopt en geluncht daarna gechilled in de lodge. Wanneer we de ramen van de slaapkamer open deden keken we uit over de zee..toppie:D:D

Van JB verder gereden naar Knysa..waar ik de grootste uitdaging van mijn leven heb ondergaan...BUNGYJUMPEN jaja en niet zomaar een..de allerhoogste van de hele wereld. GEWELDIG, wat een kick, zo super super vet ik sta nog te glimlachen bij het idee:D je vliegt als een vogeltje in de lucht en je ziet die ondergrond op je afkomen. Echt het gaf zon adrealine kick..onvergetelijk!!!

In Knysa hebben we overnacht in een hele gezellig lodge..haardvuurtje sávonds, ook weer een top avond gehad.

En toen vanochtend zijn we om 7.30 weggereden om een horseback ride safari te maken. Ja jullie kennen me niet meer terug haha..susan die bungyjumped en op paarden zit haha:D..maar het was heel mooi, super uitzicht, we liepen tussen de Giraffe door en naast de neushoorns:D:D Helaas zat het tripje er alweer bijna op..nog even hgeluncht in mosselbaai en toen naar huis gereden..Net hebben we de auto naar het vliegveld gebracht. Met mijn nieuwe auto (mazda 323)erachter aan. En toen als afsluiting een MC donalds..ben nu ook wel erg moe van de hele dag dus ga lekker slapen ik zet er alvast een paar foto's op en de rest komt morgen

Slaap lekker allemaal

Dikke kus en de groetjes uit het nog steeds zonnige Kaapstad:D:D

• 09 April 2008 - 06:49

Maud:

hallo lieve meid, wat geweldig heb je het weer gehad. Maar goed dat ik niet wist datr je ging bungelen, ik zou het evht voor geen 1000000000000 miljoen doen. Maar goed je bent jong en je wilt wat. nou moet je zeker vandaag of morgen weer in het gareel. Dat hoort er nou eenmaal bij want uiteindelijk ben je er toch voor de stage. Goed lieve meid geniet er nog van, ik ga nu aan het werk. kusjes Maud

• 09 April 2008 - 07:44

Willemijn:

Suus, wat ontzettend gaaf zeg!!! Potverdorie ben strontjaloers op je!!
    Bungyjumpfoto's zien er stoer uit zeg!
    Volgens mij heb je het daar goed naar je zin:) goedzo:D!!
    Geniet ervan! Dikke kus en knuffel, Will

• 09 April 2008 - 08:58

Stijn:

Oooooh jaloers!!!
    Dat bungeejumpen, echt helemaal stoer! Als ik die foto's van jou bekijk wil ik echt zo snel mogelijk weer weg uit Nederland!
    Heel veel plezier daar nog en doe ondertussen ook af en toe iets aan school ;)

xxx Stijn

• 09 April 2008 - 10:09

Sjors:

Heey Suus!
    Jeetje wat gaaf allemaal zeg! Ik zou ook graag nog een keer bungeejumpen!
    Je bent wel lekker ondernemend daar, heel goed! Gebruik van maken zo lang het kan! Heel veel sterkte en plezier nog daar. Hoor snel weer van je!
    xxx Sjors

• 09 April 2008 - 13:19

Angela Pauline:

Totaal gestoord ben je! Maar super knap dat je het allemaal durft hoor!:D Ik word er elke week jaloerser van!

Dikke knuffel

• 09 April 2008 - 15:31

Floor:

hey
    wow wat super cool :D vond je het niet eng?? om te springen enzo? het lijkt met wel super vet :D wel lekker zo'n vakantie tussen door :D maar ik denk dat het alle dagen vakantie is of niet? haha
    dikke kus je nichtje :D

• 10 April 2008 - 15:42

Rajini:

geweldig!

Er zijn geen andere woorden voor!

veel plezier daar!

kus Rajini

• 11 April 2008 - 07:57

MAUD:

Hoi Suus, al weer gewend aan het "gewone"leven.Sta je weer met beide benen opde grond. En heb je al weer gewerkt? Hier wordt het eindelijk wat beter weer, dus wij krijgen hier ook weer wat betere tijden. Morgen ga ik lekker met ome Jan uit eten want iedereen thuis is de hort op. He heel veel plezier het weekend en tot horens xxxxxxxxxx Maud

• 11 April 2008 - 11:32

Paula:

Gaaaaaaaaaaaafffff dat bungeejumpen! En voor de rest ook zeer relaxe foto's!!! Bevalt je stage eigenlijk nog een beetje? Of is dat alleen maar bijzaak ;)?!

Liefs!

• 12 April 2008 - 15:07

Ome Jan:

Leuk verhaal Susan, ik heb het helemaal gelezen, erg indrukwekkend maar ik weet niet of ik het zou durven. Een vogel heeft vleugels en het lijkt me best heel eng om niets te kunnen doen en te vertouwen op het touwtje. Maar ja, alles is gelukkig goed gegaan en weer een hele ervaring rijker!! Ik neem aan dat je nog wel wat moet bijkomen van alle indrukken! Rust maar een beetje uit en doe rustig aan.

Groetjes en kus,

Ome Jan

• 15 April 2008 - 15:49

Inge:

Hoi Suus,
    Leuk om je verhalen te lezen.. Zo te zien heb je het super naar je zin! Geniet er van, school is duidelijk minder prettig ;)
    xx Inge

• 18 April 2008 - 13:57

Maud:

Hoi Suus,
    Hoe zit je erbij? Heb je al nieuwe spulletjes gekocht of heb je nog genoeg om aan te trekken. Alles is hier prima, alleen een beetje gestrest, je zult wel van Auk gehoord hebben dat Koen frans niet gehaald heeft, op een vraag, 0,2 punt. Hij was de enige van de klas dus extra pech, maar ja zo is het leven en we moeten gewoon weer verder. Misschien wel extra geprikkeld omdat je zo beseft dat het ook mis kan gaan. Morgen zou het eindelijk mooi weer worden, ik ben benieuwd en kan niet wachten om de korte broek uit de kast te trekken. Blijf nog maar even weg want wij durven natuurlijk niet naast jou telopen met je bruinen benen.Wij moeten nog even wachten om er lekker bruin bij te lopen. He lieverd de groetjes en wederom een dikke knuffel, Maud

• 19 April 2008 - 11:38

Zus :

En ik maar wachten en wachten;) Maar nee hoor niets te zien hier! ;)

xx Auk!