Ontdekking Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Ontdekking Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Ontdekking Cape Town

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

12 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend zijn we om 9 uur vertrokken uit de lodge, we hadden een hele coole taxi besteld met een tvtje enzo en zijn toen naar Camps Bay gereden. Een prachtig strand dat julie zo ook wel op de foto's zien..na een half uurtje zonnen zijn we richting Victoria en Albert Waterfront gereden (voor pap, mam en auk: een soort San Fransicsco in het klein)...toen ik hier liep leek het echt alsof ik een over ander land als Dubai liep. Alles zo sjiek en mooi...oow ik ga ff wat drinken in de andere lodge vervolg mijn verhaal morgen of vanavond..foto's volgen morgen:D
Dikke kus

Poging 3, had ik vanochtend een heel verhaal getypt, deed hett programma het in een keer niet goed meer...heel irri want nu moet ik het weer opnieuw typen maargoed...

Na het bekijken van het Waterfront zijn we richting het stadscentrum gegaan. Het is helemaal niet groot, alles is goed te overzien en er ontstaan ontzettend veel hoge gebouwen. Lekker door de stad gewandeld en daarna een busje naar huis genomen. En dat was een hele ervaring:

Je moet je voorstellen dat hier een soort taxibusjes rijden die in Nederland niet meer mogen rijden omdat ze te oud zijn. In die busjes zitten ongeveer 20 man (dan heb ik het over die volkswagenbusjes) en die rijden als een gek over de straat toeterend en schreeuwend WE ARE GOING TO CAPE TOWN CAPE TOWN, en dan steekt iemand langs de kant zijn hand op en dan remmen ze kei hard midden op een soort snelweg en dan stappen er weer mensen bij...echt geweldig, het is ff overschakelen maar het systeem werkt prima en iedereen houd rekening met elkaar. Het is totaal niet gevaarlijk alleen in het begin zit je als blanke tussen al die zwarte (zo noem je ze hier is totaal niet discriminerend) en dat is gewoon ff wennen.

S'avonds zijn we nog ff naar de andere lodge gegaan en hebben we daar heel gezellig wat gedronken.

Tot zo ver mijn eerste dag in Cape Town

GEWELDIG!!!


  • 12 Februari 2008 - 19:53

    Lekkerding :

    Lekker ben jij zit ik vol spanning te lezen moet ik wachten tot morgen!
    Grr
    Groetjes Anoniempje

  • 12 Februari 2008 - 20:18

    Paula:

    Hee Susan!

    Heeeeeeel veel plezier, zal vast allemaal wel lukken ;)! En hopelijk ga je ook nog wat leren, haha!

    Kus!

  • 12 Februari 2008 - 20:50

    Rajini:

    vertel eens meer...

    zit ik vol spanning te lezen houdt het in eens op.

    suus maak der wat mooi van!

    met vriendelijke groet,
    Rajini

  • 12 Februari 2008 - 20:52

    Sjors:

    Hé Suus!
    Het is niet waar, ze zit weer eens in het buitenland! Ik lees snel meer! Succes en groetjes

    xx Sjors

  • 12 Februari 2008 - 21:23

    Silas:

    leuk hoor zou ik nu ook wel in kaapstad willen zijn maar ja helaas
    veel plezier nog! je ouwe afwas collega

  • 13 Februari 2008 - 09:29

    Marloes:

    Dat ziet er allemaal gaaf uit!!! Super!

    x
    Marloes

  • 13 Februari 2008 - 11:25

    Stijn:

    Suuus!
    Nu moet ik je weer een half jaar missen op school! ;)
    Maar wel echt gaaf hoor, Cape Town! Ben eigenlijk gewoon hartstikke jaloers!
    Ik ga je volgen via deze site. Maak er wat van, leer er wat van en bovenal: GENIET!

    xxx Stijn

  • 15 Februari 2008 - 21:08

    Aleid:

    Hey Susan,

    Heel erg veel plezier in Kaapstad! Je zult het vast leuk hebben! En je hebt ook nog eens lekker weer.. dat kunnen Paula en ik niet zeggen :)!
    Nogmaals veel plezier en ik zal je site in de gaten gaan houden!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Juli

06 Mei 2008

nieuw adres

05 Mei 2008

nieuwe huisje

05 Mei 2008

begin mei

22 April 2008

April...
Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 48527

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: