Einde van week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Einde van week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Einde van week 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

17 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaja daar is tie weer...een nieuw berichtje. Ik zit op mijn werk een beetje de manager uit te hangen, maar het tempo is hier niet zo heeel erg hoog, dus ik heb veel tijd over, om bijvoorbeeld lekker op de computer te zitten.

Goed een week die ik niet zo snel meer zou vergeten..aangekomen in een nieuwe grote stad, een nieuw huis, nieuwe mensen en nieuw werk. Maar het is HELMAAL TOP!! Werk is echt super leuk, ik krijg heel veel verantwoordelijkheid. Wanneer gasten een probleem hebben komen ze naar mij, ik moet de bestellingen regelen, met de leveranciers praten, de kassa bijhouden etc. Het is wel overschakelen met werken in Nederland in vergelijking met werken in Cape Town..paar voorbeelden: alleen managers hebben sleutels, alles maar dan ook echt alles zit achter slot en grendel. Het personeel is allemaal zwart en ze luisteren echt zo goed..het is een beetje bij het enge af. Zij doen al het werk en jij moet maar een beetje de baas spelen, lekker in het zonnetje op het terras overleggen over bijvoorbeeld nieuwe aanschaffingen, het beleid, het personeel. Ik help ook vaak even een handje mee als ze heel erg druk zijn en dat vinden ze toch een beetje vreemd.
Maar tot zover is het heel leerzaam en interressant.

Gisterochtend een beetje bij het zwembad gehangen lekker in de zon. Ik heb maar 20 minutjes gelegen maar ik ben wel zo vreselijk verbrand!! Mijn gezicht is nog nooit zo rood geweest haha. vandaag is het gelukkig al een beetje weggetrokken dus dat scheelt. Ben alleen sinds 2 dagen mijn stem kwijt. Ik dacht eerst dat het van het uitgaan was, maar ik denk dat het door de airco komt. Ik kan bijna niet praten en mijn stem slaat de hele tijd over maargoed dat is het laatste waar ik mij druk om moet maken. Gisteravond gewerkt tot 00.30 en vanochtend om 5.30 mijn bed weer uit. Had het wel een beetje zwaar maar na een lekker onbijtje met worstjes, spek en eieren ben ik weer wakker geworden.

Nou nog een paar uurtjes en dan zit mijn werkdag er weer op. Nog 2 daagjes vroege diensten draaien en dan ben ik lekker 2 dagen vrij.
Ga vanmiddag waarschijnlijk de tafelberg beklimmen dus daar kijk ik wel naar uit:D

Oowja voordat ik het vergeet: Bedankt voor alle lieve reacties op waarbenjij, hyves, gmail, hotmail etc. Vind het heel leuk dat iedereen zo meeleeft niet alleen met mij maar ook met het thuisfront!!!

Nou jongens ik ga weer even manager spelen;) Dikke kus allemaal en we mailen/bellen/ smsen snel weer!!

Susan

  • 17 Februari 2008 - 11:30

    Bas:

    Suusje!! super dat je het naar je zin hebt!! ik eis nu een drankje als je terug bent omdat je vast nog meer mooie verhalen hebt!! xx

  • 17 Februari 2008 - 21:12

    Frans&Lia:

    Susan, fijn dat je het meteen al zo naar je zin hebt! We zullen je verhaal verder volgen, dit is wel super met al die foto's. En vergeet niet af en toe ook bij te slapen he.

  • 18 Februari 2008 - 06:49

    Maud:

    Hoi meisje, wat ga jij veel ervaringen opdoen. geweldig zo met de mail dan blijf je toch een beetje bij ons, dikke kus, Maud

  • 18 Februari 2008 - 13:16

    Floor:

    hey suus,
    oooh ik wil ook wel zo snel bruin worden ik zit hier met een super vies stinkend masker op mijn gezicht en het doet pijn als ik praat maar ja het mag over 1 min af dus daat ga ik maar snel doen!!!
    veel plezier
    kusjes je nichtje!!(K)

  • 18 Februari 2008 - 18:40

    Koen K:

    He Suus,
    Super fijn dat je het daar zo leuk hebt!
    Ik ben blij dat je goed aangekomen bent! wees blij dat je lekker in Afrika zit het is hier vrij koud, ja ja zelfs ijs op de plas XD. Je hebt leuke foto's gemaakt, blijf dat zeker doen, dan geniet ik ook een beetje met je mee!

    XXX

  • 19 Februari 2008 - 15:44

    Marloes:

    Heeej,

    Tsja als de hele familie aan het posten is dan ik ook maar. Ik ben blij om te lezen dat het goed met je gaat. Echt heel fijn dat je het daar naar je zin hebt. Is het eigenlijk een beetje veilig daar? En heb je al leuke mensen ontmoet?

    Wel lekker warm daar in ieder geval. Ik zit nu in Nijmegen te studeren naast de kachel... echt koud hier.

    Ik kijk uit naar het volgende bericht!

    X

  • 21 Februari 2008 - 16:56

    Maud:

    Hoi Susan alles nog goed daar? mis je, je ouwe tante wel een beetje? We krijgen hier het weekeind een beetje voorjaar natuurlijk niet te vergelijken bij jou daar maar wij verheugen ons er toch een beetje op. ik hoor van je oeder en je zus dat alles goed gaat, maar verleer het werken niet hoor want hier moet je wel aan de bsk. Hele dikke kus Maud

  • 23 Februari 2008 - 21:56

    Marloes:

    Die foto's met die kindjes zijn zoooooo lief! Ik wil er ook zo eentje! Ik kan er maar niet genoeg van krijgen ;)

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Juli

06 Mei 2008

nieuw adres

05 Mei 2008

nieuwe huisje

05 Mei 2008

begin mei

22 April 2008

April...
Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 48533

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: