Begin van week 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu Begin van week 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

Begin van week 3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

25 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is nu 6.15 uur en ik heb eindelijk even tijd om een berichtje te versturen. Ben wel erg moe dus ik excuseer mij bij voorbaat voor de spelfouten:D...Weer een geweldige week gehad!! Maandag en dinsdag hard gewerkt, s'avonds nog wel gezellig met de lodge wat wezen drinken en mijn eerste BRAAI gehad. Je moet je voorstellen in het zonnetje met lekker vlees en een glaasje wijn een beetje zitten bbqen tot s'avonds laat was echt super!! Woensdag en Donderdag 2 dagen vrij gehad..en toen samen met Ingrid en Corrien naar een township geweest. Zij werken daar en gingen die dag naar het strand..nou ik denk dat de foto's wel genoeg zeggen. Binnen 1 minuut ben ik verliefd geworden op die lieve kindjes. Het waren er een stuk of 20 en natuurlijk helemaal vol spanning voordat ze eindelijk op het strand waren. Uiteindelijk naar lang zoeken kwamen we aan..ik heb kinderen nog nooit zo hard horen lachen/schreeuwen/gillen toen ze in het water gingen. Het was zo emotioneel. Sommige hadden geeneens een zwembroekje en gingen in een onderbroek. Ze hebben helemaal niks in die township maar ze zijn daardoor ook zo snel tevreden met iets. Ik denk dat de kinderen daar gemiddeld 2 jaar verder zijn dan de kinderen van dezelfde leeftijd in nederland. Ze zijn al vroeg op hun zelf aangewezen en daardoor heel zelfstandig. Ze zijn heel erg aanhankelijk en totaal niet verlegen. Toen ze mij zagen gingen ze meteen om mij heen hangen..wilde ze opgetild worden, geknuffelt etc. Ik wilde bijna stoppen in het hotel en vrijwillergerswerk gaan doen. Ik moest ook echt wennen toen ik op mijn werk kwam en een gast begon te klagen omdat hij het hotel te lawaaierig vond..man wees blij dat je uberhaupt in een hotel kan slapen, dat je geld hebt om hierheen te kunnen komen...sommige kinderen waren al 4 jaar oud, wonen nog geen 10 min. van het strand en hebben de zee nog nooit gezien. Echt een hele mooie en hele speciale en bijzondere middag gehad. Ik kan eigenlijk niet zo goed beschrijven wat ik die dag allemaal heb meegemaakt. We kamen om 17.30 thuis en heel snel omgekleed want er was een of andere bijzondere maansverduistering en hebben de Signall Hill beklommen om dit te bekijken. Bovenaan aangekomen waren er nog +/- 300 andere mensen dus heel erg bijzonder was het eigenlijk niet. Maar wel een mooi uitzicht over de stad. Volgende dag ben ik wezen surfen..voor de eerste keer, ik heb precies 1 keer op mijn bord gestaan voor ik denk 1 seconden als het niet minder was haha. Maar wel heel erg leuk. Surfen was in Muizenberg zon 15 minuten rijden van onze lodge.
Vrijdag en zaterdag hard gewerkt. Zaterdag was ik om 1.00 uur thuis en moest ik om 5.00 alweer op voor het werk. Ben maar koffie gaan drinken om wakker te blijven..vandaag laatste vroege dienst en dan lekker een dagje vrij. Denk dat ik niet veel ga doen. In iedergeval ff naar huis bellen want die heb ik al zolang niet meer gesproken!

Nou Dikke kus allemaal ik hou jullie op de hoogte:D

Suus

ps foto's komen nog

  • 25 Februari 2008 - 07:22

    Maud:

    leuk suus om weer wat te horen. Zo besef je wel wat we het allemaal goed hebben hier in Nederland. En dat een geluk maar iets heel kleins hoeft te zijn. Wat fijn dat je het zoleuk hebt en dat je eigenlijk al helemaal op je stek zit. heel veel groetjes en een dikke kus T. Maud

  • 25 Februari 2008 - 07:51

    Sjors:

    Keep up the good work!

  • 25 Februari 2008 - 08:34

    Fritsie:

    Super Suus, dat je het zo naar je zin hebt. Zal een onvergetelijke ervaring zijn/worden/blijven. Inderdaad goed om weer eens te zien hoe goed wij het hier in ons kikkerlandje hebben. En maar klagen.... Keileuke foto's. En inderdaad .... als je zou zeggen dat je daar was voor artsen zonder grenzen zou ik het ook geloven haha. Ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op je. Nou nichie probeer er volop van te genieten... ik nie bang nie zijn voor dat... (Mengeling zuid-Afrikaans/Velps) en we volgen je online.

  • 25 Februari 2008 - 11:34

    Jaloerse Scholier :

    Super ben blij dat je het zo leuk hebt! Hopelijk was het concert ook leuk:D!

    dikke vette kus

  • 25 Februari 2008 - 12:04

    Saskia:

    Ow, suus...geweldig he, die kindjes!!!Ik was er ook meteen helemaal verliefd op. al dat geknuffel en gelach. het is echt super leuk om jou verhalen te lezen, ik ben erg beniewd wat je allemaal nog meer gaat doen.

    kus sas

  • 25 Februari 2008 - 14:14

    Lisanne:

    Heej suus!

    ik had je zo lang al niet meer gesproken, maar ik lees toch elke keer wat je meemaakt hier en bekijk je fotos! :D haha
    suuuperveel plezier nog!

    xxxxx

  • 25 Februari 2008 - 15:39

    Marloes:

    Ik ook verliefd geworden op die lieve kindjes!

    :P

    xxx
    Marloes

  • 28 Februari 2008 - 07:07

    Maud:

    Mens mens wat heb jij daar een leventje, je ziet er al lekker bruin uit. Heb je dat links rijden al een beetje onder de knie? Is het werk leuk zoals je verwacht hebt of valt dat een beetje tegen? We horen het allemaal wel.Ik stap nu op het fietsje en ga aan het werk, dikke kus, , van iedereen in huize de Steeg, en let goed op jezelf.

  • 28 Februari 2008 - 08:23

    Auk!:

    Wat een brilletje he:D Super leuke foto's! Spreek je snel weer! Oh trouwens super van Johannesburg!:D

    xx Zus

  • 29 Februari 2008 - 15:05

    Koen :

    He ouwe nicht!
    Als ik de foto's zo zie lijkt het erop dat je het zeer naar je zin hebt daar. Moet er trouwens ook nog gewerkt worden? :p Jammer dat je alleen in zo'n aftanse auto rijdt. Dat duiken lijkt me ook erg leuk, wil ik ook nog een keer doen. Leuk om al die negertjes zo te zien, als ze klein zijn! :D Olisa met bril staat ook op de foto, hahahah

    I.i.g. is het met opa allemaal goed! daar hoef je je geen zorgen over te maken. Opa hoeft geen infuus meer maar wel de pillen, gelukkig was dit de laatste keer.

    Heel veel groetjes en een dikke kus van je enige neef!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Juli

06 Mei 2008

nieuw adres

05 Mei 2008

nieuwe huisje

05 Mei 2008

begin mei

22 April 2008

April...
Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 48508

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: