week 4 werken..werken.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu week 4 werken..werken.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

week 4 werken..werken..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

08 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alweer een maand in het heerlijke zonnige cape town. Ik heb belooft een berichtje te schrijven dus om 05.00 uur in de ochtend wanneer ik toch niet zoveel te doen heb schrijf ik dit verhaaltje. Deze week eigenlijk een hele rustige week gehad. Een dag niet naar het werk geweest omdat ik ziek was. Het eten hier is nogal anders dan dat ik gewend ben en water drink ik liever niet uit de kraan. Dus deze week viel (zoals iedereen al een keer gehad heeft)het eten niet zo goed waardoor ik een dag op bed heb gelegen. Ik heb zo veel geslapen...en het was ook wel nodig. Door al die gezelligheid slaap je eigenlijk maar 5/6 uurtjes per nacht en dat is toch wel heel erg weinig.

Woensdag lekker naar het strand geweest. Van die heerlijke smoothies gegeten:D Die zijn zo lekker en gezond. Daarna ff de stad in gelopen en toen we thuis waren zijn we met zn alle gaan picknicken in kirstenbosch. Dat is een plek waar er iedere zondag muziek wordt gemaakt en waar dan wel honderden mensen met kleedjes en wijn gaan zitten pciknicken. Toen we aankwamen was het helaas gesloten en zijn we maar met onze maaltijdsalade op een grasveldje in de buurt gaan picknicken. Volgende dag bij het zwembad wezen hangen lekker bruin geworden en toen s'avonds naar het feest van Nelly geweest (eigenaar van de lodge). Het feest was op een berg tussen de bossen en een of andere monument..het uitzicht was super. We keken uit over de hele stad, en zagen de zon ondergaan. Na het feestje naar huis gegaan, lekker gaan slapen en de volgende dag weer naar het werk gegaan. Hard gewerkt, maar dat hoort er ook bij.

Werk is nog steeds heel erg leuk. Ik denk dat ik kwa werkzaamheden niet heel heel erg veel leer daarentegen vind ik het veel belangrijker om over de cultuur en de mensen dingen te weten te komen..en ik geniet telkens van de leuke verhalen die zij vertellen.
Ze vinden het natuurlijk helemaal geweldig dat een blond meisje bij hun werkt, dus de stoere verhalen komen nu ook..haha maar ze zijn allemaal even lief en aardig en ik moet er nog niet aan denken om straks naar huis te gaan en niet meer hier te werken.

Over werk gesproken moet ik nu toch echt in actie komen:D Ik ga vanavond lekker braaien op het strand en volgende week stuur ik weer een verhaaltje

Dikke kus!!!!

  • 08 Maart 2008 - 15:04

    Sjors:

    Nou Suus, volgens mij vermaak jij je wel daar! Hardstikke goed!
    We horen volgende week wel weer wat je nog meer mee hebt gemaakt dan hé!
    Groetjes Sjors, xxx

  • 09 Maart 2008 - 23:33

    Thea En Ollie:

    Hee meisje, we hoeven je niet te vragen hoe het met jou gaat: het plezier van al die nieuwe indrukken spát er gewoon van af! Ga zo door. Mooi zwart is niet lelijk, toch?
    Geniet ze en groetjes van ons.

  • 10 Maart 2008 - 06:44

    Maud:

    ga jij maar weer lekker braaien en ons een beetje de ogen uitsteken. Wat gezellig Suus dat je het zo geweldig hebt. Ik als provinciaaltje ga eind deze week met ome Jan naar Belgie een weekeindje, dat is voor jou natuurlijk wel een beetje beneden je stand, maar wij verheugen ons er wel op. Het weer ishier ronduit ongezellig en wij zijn klaar voor de zomer, maar ja we moeten nog even wachten dus geduld hebben.
    Gisteren hebben we met z'n alle de verjaardag van Floortje gevierd. Was wel gezellig.
    Lieve schat ik ga aan het werk dikke kus Maud

  • 10 Maart 2008 - 17:03

    Ome Jan:

    Susan,je begint al aardig te verkleuren, nog even en we zien géén verschil meer! Het genieten gaat maar door en ondanks een voedselprobleemje, al weer snel uit de lappenmand! Ik neem aan dat je geen heimwee zult hebben naar het winderige en regenachtige NL, want vandaag is het kil en koud. Maar....het voorjaar is in aantocht. Groetjes van je oompie en tot mails,

    Ome Jan


  • 12 Maart 2008 - 11:40

    Auk:

    Tsss..pffff....tggg braaien op het strand! Je begint nu wel heel asoo te worden!
    Kuss!

  • 13 Maart 2008 - 07:50

    Maud:

    Hoi Suus, nog even een berichtje van mij, morgen gaan we naar Brussel een weekeinde dus ik mail je maandag pas weer. Alles is hier prima alleen hebben we geen krullen meer die zijn er al lang uitgewaaid. De wind heeft hier goed huisgehouden dus van braaien is hier geen sprake.Ben je weer helemaal de oude? Heel veel groetjes en een dikke kus Maud

  • 13 Maart 2008 - 10:49

    Anneke Rietbroek.:

    lieve susan,
    eindelijk heb ik je gevonden ik zat elke keer op de verkeerde site je hebt er ook een waarbenjenu en ik had jeroen al een paar keer gevraagt maar als hij belt loopt hij van zijn auto naar zijn werk of anders om. zo te lezen heeft het afrika virus je leterlijk en figuurlijk te pakken.
    ik heb genoten van je foto's en je verslagen.

    geniet er van
    veel lief
    anneke

  • 13 Maart 2008 - 21:54

    Marloes:

    Hey Suus,

    Fijn dat je het daar zo leuk hebt! Ik ben echt blij om te lezen dat het allemaal goed gaat! Hier in Nederland ook alles in orde. Ik ben benieuwd naar het volgende verslagje.

    Dikke kus van je nichtje :)
    x

  • 14 Maart 2008 - 06:59

    De Sponsor:

    Suus, er kunnen weer 100 foto's extra worden geplaatst. Laat maar zien!

  • 14 Maart 2008 - 22:12

    Aukje Hinfelaar:

    wat een verhalen wordt er jaloers van! wordt er eigenlijk nog wel gewerkt? groetjes aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Juli

06 Mei 2008

nieuw adres

05 Mei 2008

nieuwe huisje

05 Mei 2008

begin mei

22 April 2008

April...
Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 48520

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: