MY GOD ELEPHANT SHIT ON MY LEG - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu MY GOD ELEPHANT SHIT ON MY LEG - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susan Kolkman - WaarBenJij.nu

MY GOD ELEPHANT SHIT ON MY LEG

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susan

17 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey lieve lieve mensen..super bedankt voor alle leuke en lieve reacties..echt toppie:D

5 uur vanochtend ging de wekker..op nar de SAFARI. Lekker de auto gepakt en ongeveer anderhalf uur gereden naar een plaatsje dat Worcester heet. De zon kwam langzaam op tussen de hoge bergen een geweldig gezicht voor de vroege morgen. FAIRY GLEN een private game reserve in Zuid- Afrika, met een beetje mazzel zal ik vandaag eindelijk die BIG 5 zien. (Luipaard, bufallo, Leeuw, Olifant en neushoorn)

HEY YOU GUYS, HOW ARE YOU DOING? I WILL BE YOURE RANGER FOR TODAY. Daar stond een man in een afritsbroek met een hoedje op met een Afrikaans accent. Een echte ranger. Een open Jeep stond klaar om ons naar een lodge te brengen waar een heerlijk onbijtje op ons stond te wachten. Ik stapte in die Jeep en had echt zon schoolreisje idee dat je het eigenlijk wel een beetje spannend vind. Dus ik rustig zitten even bijkomen van het vroege opstaan, lekker genieten van de prachtige omgeving, voel ik in een keer wat op mijn been zitten. **IEUUWWWW** roep ik, iedereen kijkt op haha zit mijn been onder olifantenpoep!!!! Ohoo dat belooft nog wat voor de rest van de dag.

Na een werkelijk fantastisch ontbijt, is ook eens leuk om zon luxe ontbijt te hebben en er zelf van te genieten in plaats van het te serveren, zijn we weer in de Jeep geklommen en daar begon de rit. We hadden na 1 min. rijden al zebra's, antlopen, olifanten en giraffe gezien ( en ik overdrijf niet!!)..nog een spelletje gedaan wie het verste Giraffe stront kon spugen:D helaas niet gewonnen haha. Struisvogels, bufallo's, leeuwen, sprongbokken, krokodillen noem maar op ik heb ze allemaal gezien.
Om 12 uur lekker wezen lunchen en toen nog naar de neushoorns gegaan, die zijn echt mega groot en super gevaarlijk.

Toen we klaar waren met de afari zijn we weer terug gereden naar Cape Town alleen dan via een bergpas..en jaja het enige dier die ik nog niet in het park had gezien kwamen we aan de rand van de weg tegen: DE BABOON ofterwel een aap.

Thuis aangekomen snel boodschappen wezen doen en de braai voorbereiden. Helaas kregen we powercut en moesten we in het donker alles voorbereiden. Maar met de braai en kaarsjes aan hebben we echt een top avond gehad en moet ik zeggen dat het een (verjaar)dag is om nooit maar dan ook nooit meer te vergeten. Het is inmiddels middernacht en aangezien ik alweer een hele tijd op ben en mijn ogen zowat dichtvallen ga ik heerlijk naar mijn bedje toe en geef ik jullie allemaal een Dikke kus

Welstrusten, een twintigjarige uit Zuid Afrika:D:D

  • 17 Maart 2008 - 21:29

    Marloes:

    Wow!!! Supervet dit allemaal!

    Welterusten!
    xxx
    Marloes

  • 18 Maart 2008 - 07:47

    Floortje:

    wow!! wat mooi doe foto's en wat dichtbij:O echt super :D

    dikke zoen floor

  • 18 Maart 2008 - 07:58

    Koen:

    Supercool!!!
    Ik ben aan het sparen ik kom daar ook heen :P ;)

    Kus

  • 18 Maart 2008 - 08:06

    Sjors:

    Vet Suus!

    Alleen dit vond ik vreemd ;-)
    "nog een spelletje gedaan wie het verste Giraffe stront kon spugen, helaas niet gewonnen haha."

    Hoe kan je nu verliezen! Nee maar stront spugen? Je hebt het vast leuk gehad ;-)

    xx Sjors

  • 18 Maart 2008 - 12:28

    Maud:

    En wij maar medelijden hebben dat je daar helemaal aleen je verjaardag moest vieren. Zie ik het nou goed dat je al en echte Afrikaanse bent met die oorbellen. dikke kus Maud

  • 18 Maart 2008 - 18:49

    Ome Jan:

    Susan, Allereerst nog van harte proficiat met je verjaardag. Het is wat zo ver van huis! Wat een indrukwekkend verhaal over de Safari, leuk om te lezen en te zien en volgens mij ben je erg bang geweest voor alle poep en spuug van de beesten, wat een smeerlappen!! Geniet verder van alles, groeten en natuurlijk 3x een kus en hiep hiep hoera,

    Ome Jan

  • 20 Maart 2008 - 14:30

    MAUD:

    Hoi suus, zo nog een uurtje werken en dan zit het er voor mij op. Dan gaan we lekker Pasen vieren. Opa en oma komen gezxellig bij ons eten. Als je wilt kun je ook komen (grapje). Ik hoorde van mama dat je vandaag een dagje vrij bent en lekker naar het strand gaat. Nou dat is beter werk het is koud en guur hier en misschein nog wel witte pasen. He lieve scht de groetjes tante Maud

  • 20 Maart 2008 - 16:28

    Thea En Olisa:

    Hee meisje, een beetje laat, maar alsnog gefeliciflapsTAART met je verjaardag, van Ollie, Cliff en Thea. Een mooi begin van je 20e levensjaar, zo in de bush bush. En die gnoes, we zijn er dol op: leuke foto's. Olisa wil nu stoppen want hij moet naar z'n hut op zolder. Hij probeert zich voor te stellen dat hij bij jou, lekker in Afrika, is.

    groetjes en een fijn paasweekend!

  • 22 Maart 2008 - 10:46

    Ome Jan:

    Susan,

    We zitten hier allemaal in Paasstemming i.c.m. winterse dagen. Het is nog maar zelden zo koud geweest met Pasen en het zou vandaga gaan sneeuwen, dus dan weet je het wel! Voor jou is het tegengestelde aan de orde, lekker warm met veel zon, strand, bruin worden enz.. Denk maar aan ons als je op het strand ligt. Verder gata het hier allemaal goed, we hebben morgen Opa en Oma op bezoek om lekker te eten en Marloes, Floor en tante Maud zijn boodschappen aan het doen.

    Groeten en geniet van alles,

    Ome Jan

  • 22 Maart 2008 - 12:48

    Marloes:

    Heej Suus,

    Ik begin je nu toch wel een beetje te missen hoor ;) Wat maak jij voor een enorm leuke dingen mee! echt SUPER!

    Hier in Nederland gaat het allemaal prima. Morgen is het pasen dus een lekker lang weekend... Hebben ze daar eigenlijk ook paaseieren? :p

    Nou, ik ga nu even lunchen.

    Dikke zoen!
    Marloes

  • 24 Maart 2008 - 17:11

    Puck!!!!:

    haaaj susan
    even een berichtje van het leukste vriendinnetje van je allerliefste zusje!!!hoe is het er mee? het ziet er super uit allemaal en je moet even weten dat ik JALOERS ben! Werk je ook nog een beetje of is het alleen maar lang leven de lol;) vast wel!! nou hier in het lekker koude nederland met het o zo mooie weer is het nog wel hard werken zeg poeh poeh!! maar gelukkig zijn wij dit jaar ook vroeg klaar! nu kan je alleen niet op aukje haar dikke vette examen feestje komen! dat is wel vervelend, dan moet jij het daar maar vieren!
    nou ik ga weer even lekker verder leren!!!!

    XXXX
    puck

  • 26 Maart 2008 - 11:11

    Maud:

    he waar blijven je mooie verhalen? Alles goed?Zoals je waarschijnlijk al weet hebben we toch een witte pasen gehad. Toen wij op paaszaterdag naar de avondwake gingen was het kouder dan in de Kerstnacht.
    Het is hier wel een beetje stressen met al die tentamens maar ja daar weet je nog alles van. Alles gaat weer voorbij dus ook ellende. he lieverd heel veel groetjes tante Maud

  • 26 Maart 2008 - 16:17

    Nerd :

    Suussjee nog maar een paar daagjes en loopt tussen de olifanten! Super superrr! Ik ben al aan het aftellen! Nog maar 3 maandjesss!:D
    Jaja begin maar vast met de voorbereidingen;)

    Kus zus

  • 02 April 2008 - 20:29

    Marloes:

    Heeej,

    Hoe is het daar? lang niets gehoord... :( Niet opgegeten door een of ander wild dier? bevalt het werken nog een beetje

    Hier in Nederland is het allemaal prima, ik zit nu een beetje te studeren over dierenrechten.. erg saai..

    Dikke kus!
    Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Juli

06 Mei 2008

nieuw adres

05 Mei 2008

nieuwe huisje

05 Mei 2008

begin mei

22 April 2008

April...
Susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 48513

Voorgaande reizen:

15 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Afstuderen in India

09 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Samen met Aukje naar China

10 Februari 2008 - 11 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: